Donderdag 12 juni was het dus weer tijd voor de favoriete dag in Shibuya. Dat is deels sarcastisch en deels de waarheid. Van alle lessen vind ik mijn Language Support les echt het leukste en die is in Shibuya! De heenreis met de trein valt alleen wat tegen, dus vandaar het deelse sarcasme. Ik heb die dag mijn tweede Shibuya-campus mentor ontmoet, Yukie. Ze is totaal het tegenovergestelde van mijn andere mentor Yuko, en erg verlegen. Maar wel een hele lieve meid! :)
Zaterdag 14 juni stond een tripje met de andere uitwisselingsstudenten en de mentors van de Hino campus op de planning. Ik had die mentor ook nog niet ontmoet dus dat zou die dag voor het eerst zijn. Ze had alleen het eerste uur les dus kon zich pas later bij ons voegen (ja ze hebben hier les op zaterdag). Dus 's ochtends vroeg verliet ik met mijn huisgenoten de dorm en zijn we naar het station gewandeld. Eerst gingen we naar het Edo-tokyomuseum. Mijn mentor was er niet, maar Kana was er wel met een vriendin! Kana is het meisje die vorig jaar bij ons op school in Nederland heeft gestudeerd, en waar we in april mee naar Yokohama waren geweest. Zij is de mentor van één van de Chinese meisjes. Ik was toevallig ook bij Kana in het groepje ingedeeld.
We konden apart met onze groepjes gewoon door het museum rondlopen en hadden later weer in de hal afgesproken. Kana had als mentor een beetje schijt aan d'r kind denk ik want toen die wat langer bij de andere meisjes bleef staan is ze gewoon met ons aangelopen. Wat resulteerde in een rondje museum met alleen Kana en haar vriendin :D Met z'n drietjes bekeken we alles en het was erg gezellig.
Na het museum kregen we allemaal de tijd om te gaan lunchen. Dit mocht ook zelf geregeld worden, dus Kana en Yurie zochten op hun telefoon al naar lekkere restaurantjes. Deze keer ging het Chinese meisje wel met ons mee. We hebben Chanko-nabe gegeten bij een erg gezellig restaurantje!
Na onze lunch gingen we vlug terug naar het station, want mijn mentor was gearriveerd! :D Eindelijk ontmoette ik haar, en wat een schatje! Haar vriendinnetje is de mentor van mijn buurmeisje Shiki, maar die was plotseling teruggegaan naar China (?!) en zou over 2 weken ofzo pas terugkomen (dag, lessen? xD) en dus waren we met zijn drieën.
In de rij voor ons zat een groep buitenlanders, ik geloof uit Engeland want hun accent was te overdreven voor Amerikanen. Ik vroeg me al af... wat doen die zichzelf aan?! xD Als de school ons niet zou trakteren op een Kabuki voorstelling dan was ik er denk ik niet heen gegaan, maar deze groep was lekker op vakantie en dacht denk ik wat leuke cultuur te snuiven. Ze hadden oortjes in voor de vertaling, en ze leken in het begin ook erg geïnteresseerd. Maarja, die show duurde 2 en half uur, en ze zakten steeds verder weg hahaha. De arme zielen.
Na de show kwam er een einde aan het uitstapje en gingen we allemaal naar huis. Ik ben met Mayo (mijn mentor) en Shiori (haar vriendin) samen terug naar huis gereisd. Shiori woont vlak bij Hino en Mayo woont blijkbaar in dezelfde straat als ik, dus we konden grotendeels samen reizen. Eenmaal in Hino zijn Mayo en ik nog gaan eten bij Yayoiken, en daarna pas naar huis gegaan ^^
Donderdag 19 juni waren we weer in Shibuya, en had ik afgesproken met Yuko om het tweede uur iets te gaan doen. Dan hebben we namelijk beiden geen les! Jolanda ging ook mee en we hebben eerst een stukje gelopen en gingen uiteindelijk ergens naar binnen om wat te eten. Dat smaakte goed!!
Vrijdag 20 juni heb ik met een vriend afgesproken. Onderweg nog even een tussenstop gemaakt in Machida waar ik moest overstappen, en een apart dronken stel gespot. Ze lagen eerst op de grond en later renden ze ineens weg alsof ze achtervolgd werden hahaha. Volgens mij hadden zij die nacht gefeest en in de ochtend voetbal gekeken ofzo.
Zondag 22 juni had ik afgesproken met een andere vriend. Degene met wie we in april af hadden gesproken voor Hanami. Ook leuk dat ie me vertelt dat hij z'n vriend meebrengt (had ie niet gezegd dus) dus daar stond ik dan met 2 Japanners haha! Het was wel heel gezellig :D Toen ik de tijd en datum had afgesproken was ik lacrosse heeeelemaal vergeten, dus ik bedacht me dat ik de zondag-training dan maar over zou slaan. Ik ben een heldin en heb mezelf gered hiermee want blijkbaar regende het vanochtend en hebben ze weer een helse spiertraining gehad oyeeeahhhbaby ik heb niks gemist.
We hadden afgesproken in Ikebukuro en zijn naar Sunshine City gegaan. Eerst hebben we gegeten bij een Soba restaurant (nom!) en daarna zijn we naar de hoogste verdieping van het één van de gebouwen gegaan, want daar bevindt zich een aquarium!
Eindelijk mijn eerste aquarium bezoekje :D Het was super! Heel veel wtf-vissen gezien, en het was super leuk en interessant ingericht. Soms zwommen de kwallen boven je of om je heen, of zwom er ineens en zeeleeuw boven je. Het verbaasde me wel, wederom, wat een vertrouwen Japanners hebben in de mensheid. Sommige bakken waar dieren in zaten waren gewoon open en kon je gewoon met je handen in graaien als je dat wilde. Er stond natuurlijk wel het vriendelijke verzoek dat niet te doen, maarja voor het zelfde gaat loopt er een vieze liefhebber van krabjes of kleine zeeslangetjes rond en die had er zo één mee kunnen nemen. We sloten ons bezoekje af met een leuke zeeleeuwenshow !
Na het aquarium was het even tijd voor een plaspauze waarna we gauw verder gingen. We kwamen nog langs een plek waar de Japanse meidengroep さんみゅー (sanmyuu) een signeersessie had ofzo. Wat grappig :D We verlieten Sunshine City en gingen naar de overkant van de straat waar een aantal anime-winkels zat. Ik heb nooit geweten dat Ikebukuro zo'n anime-plek is! Dit waren zeker niet de eerste winkels die we tegenkwamen. We hebben even binnen een kijkje genomen en ze hadden er cosplay omgggg! Helaas wel best aan de dure kant, dus ben met lege handen ook de winkel weer uitgestapt.
We verlieten Ikebukuro en brachten een bezoekje aan Shin Okubo, Korea Town :D Ik had er eigenlijk meer van verwacht, maar ze hadden voornamlijk alleen winkels en restaurantjes. Het was er wel overduidelijk Korea Town! K-Pop everywhere, en allerlei Koreaanse idol-winkels! Zelfs in de restaurantjes waren de muren beplakt met foto's en posters van Koreaanse sterren. Ik keek door het raam van een restaurantje en spotte een Jang Geun Suk-hoekje, het maakt niet uit of het eten er lekker is of niet, I'll be back. Ik moet daar zitten. Ik bespaarde de heren mijn fangirl-gedrag en heb alleen maar een velletje Lee Min Ho- stickers gekocht (A).
We kwamen ook langs een dierenwinkel en daar moeeeest ik natuurlijk naar binnen. Ik heb mijn ogen uitgekeken hier. Ze hadden er puppy's en kittens en allerlei dieren die je eigenlijk niet in een dierenwinkel zou moeten hebben. Ik werd nog plotseling beroofd van een tissue en in mijn hand gebeten door een aapje want ja, die hebben ze... en die kon zijn kooi uit. Logisch toch... o___O
We zijn later nog even ergens gaan zitten waar ik een smoothie gedronken heb en waar we wat gefriteerde uienringen en kipnuggets gesnacked hebben. Daarna was het wel zo'n beetje tijd om naar huis te gaan. Super dagje gehad :D
Opvallende dingetjes:
- Onze nieuwe leraar in Shibuya. Hier komt een flinke lijst met alleen maar dingetjes over hem! Hou je vast!
* Weet je nog dat ik schreef over de andere leraar dat hij net een Jacob dubbel was? Deze is NOG. VEEL. ERGER. Zijn Engels is ook niet super, maar elke keer als hij iets zegt wordt de hele zin minimaal 3 keer herhaald.
* Hij zegt heel vaak "I'm so sorry..." als reactie wat vaak erg grappig overkomt. Bijvoorbeeld... "Where did you come from?" "From Hino" "I am so sorry..." (waarmee hij de lange en drukke treinreis bedoelt).
* Vaak komen we net een minuutje of 3 te vroeg binnen, en altijd zegt hij "too... early..." .... o.o
* Hij spreekt "Netherlands" uit als "Nederland" zoals wij het zeggen!
* De lessen die hij geeft gaan over het historische oude schrift genaamd Hentaigana (XD). Het is erg moeilijk om te lezen, maar hij herhaalt zijn opdrachten heel vaak! Dus uiteindelijk lezen we het niet maar zijn we puur aan het herinneren omdat we het al eerder gedaan hebben. En elke keer als we weer iets 'opgelezen' hebben zegt hij "now you can read Hentaigana very well" . No we can't.
* Hij zegt heel vaak "or something...." achter iets aan.
* Als we echt een stukje moeten lezen die we nog niet gehad hebben en we haken een beetje bij een moeilijk teken, spoort ie ons aan door te zeggen "you can read it, you can read it". NO WE CAN'T.
* Als het een teken is die we al eerder gehad hebben zegt ie "we did it today...". Wij stoute kindertjes moeten altijd doordenken.
* Hij spreekt "tips" uit als "chips".
* De bel van Jissen is een soort melodietje, blijkbaar afgeleid van een lied. Elke keer als de bel gaat zingt hij de songtekst van het liedje zachtjes mee, without shame.
* De laatste les liet hij een random boer, midden in een woord. Ik heb in tijden niet meer zo'n moeite moeten om niet in lachen uit te barsten.
Dat was dan onze geliefde Fukushima-sensei. Nu op naar de rest!
- Crocks zijn hier doodnormale schoenen die ze naar school /of ergens anders heen dragen.
- Altijd om half 6 eind van de middag klinkt er een muziekje door Hino. We hebben aan onze lerares gevraagd wat het betekent en het kwam neer op: Playtime is over kids, go home.
- Dat muziekje hebben ze blijkbaar overal, en hij verschilt per plaats. Na de Kabuki show hoorde we het muziekje van die plaats, die in plaats van half 6 om 5 uur afgespeeld werd. Die kindertjes moeten dus eerder naar huis! XD
- Hoe langer ik hier ben, hoe meer het tot me doordringt hoe realistisch anime eigenlijk is. Je zou het niet zeggen, maar overdreven karakters en stemmetjes en dergelijke, zo zijn sommige mensen hier echt. Ook stond ik mijn ogen uit te kijken toen 2 meisjes van lacrosse in een zeer melige bui waren en in elkaars borsten knepen en elkaar spankten.
- De zaterdag van het historische uitstapje stikte het van de knappe jongens in de stad. Oeehhh :'D
- Ik blijf het grappig vinden hoe universiteitstudenten hier naar school komen met broodtrommeltjes met nijntje, schattige poedeltjes, beertjes en andere zeer kinderlijk uitziende plaatjes.
- Al een hele oude maar vergeten te schrijven : je mag hier niet op straat roken. Je hebt daar speciale rookplaatsen voor, ook buiten. De vriend van Jolanda haar vriend stak een sigaretje op en er kwam gelijk een man naar hem toegestampt en die hield hem een asbakje voor. Uit dat ding :'D
- Random Japanners! Ik heb met Jolanda, haar vriendje en zijn vriend bij Hamazushi gegeten, en bij het afrekenen hadden we mis geteld en kwamen we 3 yen tekort (0,02 eurocent XD). Er was niet eens tijd om de portemonnee opnieuw te pakken want ineens flitste er een vrouw voorbij (we hadden geen idee waar ze vandaan kwam want ze stond niet in de rij), die gooide 5 yen voor ons neer en weg was ze. We konden haar niet eens bedanken. Het was echt even een wtf-moment.
- Frozen draait hier nog steeds! Elsa in de spotlight op de poster :D
- Er bestaat blijkbaar tomaten-bier.
Ik heb een filmpje gemaakt met beelden van mijn reis van de campus in Shibuya naar huis in Hino voor een impressie :) De wandeling van Shibuya campus naar het station, en de wandeling van het station naar huis duren beide zo'n 12 minuten. En nee ik heb niet gerend, sommige stukjes heb ik gewoon versneld :'D Opvallende dingetjes hierover!:
- Fietsers op de stoep like always.
- Het waaide heel hard en ja ik kon mijn camera niet stilhouden.
- Japanse meisjes die vaak met parapluutjes lopen tegen de zon.

.jpeg)









Geen opmerkingen:
Een reactie posten