Uiteindelijk begon ons mooie zonnige weertje te transformeren in een vreselijke regenbui. We zijn vlug ergens naar binnen gerend om te lunchen, maar daarna was het niet veel beter geworden. Erger zelfs! En die bui hield ook maar niet op en heeft onze dag een beetje bedorven. We zijn eerst China Town uitgegaan en een stukje gaan lopen naar een overdekt winkelcentrum. Hier hebben we ons mooi een tijdje zoet en droog kunnen houden, en we rekten het allemaal zo lang mogelijk uit.
Tegen de tijd dat we het winkelcentrum weer verlieten was het al tegen eind van de middag, en ijskoud buiten met nog steeds wat regen hier en daar. We besloten dus maar terug naar het station te lopen en er een einde aan te breien. Het was gezellig geweest maar door het weer konden we niet veel bekijken, en het was nog super koud ook.
Toen we afscheid genomen hadden van Kana zijn Jolanda en ik teruggegaan naar Tawaramachi en hebben eten gehaald bij de Convenience Store (alweer). Ik deze keer een mini Omurice (omnom) en de leftover sushi van de vorige dag. We zijn op tijd gaan slapen want de volgende dag moesten we weer vroeg opstaan.
Maandag 7 april konden we dan eindelijk onze koffers meeslepen voor de laatste keer voorlopig, want dit was de dag dat we eindelijk naar onze dormitory in Hino konden verhuizen. Het reizen viel best mee gelukkig, en onderweg kregen we zelfs een broodje van een random opa. Blijkbaar zagen we er hongerig uit?
Op het station in Hino werden we al opgewacht door mijn Unit Leader en door een vrouw van het International Office ding van school. Onze zware koffers werden in de taxi gepropt (wat ook maar net paste), en we reden naar de Sakura Residence, ons voorlopige thuis. Er zijn veel kersenbloesems in Hino, echt heel mooi! :)
Eerst werden we allebei naar onze Unit geleid (het gebouw is in Units verdeeld en Jolanda en ik wonen allebei in een andere), en konden we onze koffers kwijt. Daarna nog wat geregel van dingen, en kregen we te horen dat we diezelfde dag nog naar het gemeentehuis moesten om ons in te schrijven etc. Dus eerst wat gegeten (we kregen een soort van welkomstontbijtpakketje) en toen mijn koffer uitgepakt.
Ik ben zelf heel tevreden met mijn kamer, hij is ruim genoeg en genoeg kasten en laatjes om al mijn spullen in kwijt te kunnen. De kamer heeft airco/verwarming gelukkig en zelfs een afstandbediening voor het licht. Voor als ik lui ben I guess xD
Rond 14:00 gingen we met dezelfde mensen die ons hadden opgehaald naar het gemeentehuis. Daar hebben we vooral veeeeel en laaaang moeten wachten want april is een drukke periode voor het gemeentehuis werd ons verteld. En ja, dat was wel te merken. Later moesten we ook nog naar boven wat invullen in een kantoor. Eerst moesten we een interessante calorieën tellende trap op, en later in het kantoor spotte ik een random Poeh knuffel die me constant afleidde.
Nadat dit gedoe eeeindelijk klaar was zijn we samen met mijn Unit Leader (Manami) doorgelopen naar de supermarkt voor inkopen deel 1. Ik had nu alleen maar wat ontbijt, lunch en snacks gehaald. En eindelijk bananen voor een degelijke prijs yay! We hebben ook gelijk slippertjes gehaald voor in huis. Na het boodschappen doen gingen we weer terug naar de dormitory om eventjes wat te eten, wat meer op te ruimen en om uit te rusten. Er waren intussen ook al plannen gemaakt om met iedereen van de dormitory te gaan eten bij de Kaiten Sushi! Met dat heerlijke eten in het vooruitzicht heb ik als lunch maar even een banaan gepakt, en nog een stukje zoete aardappel die ik van Manami kreeg. Die bleek heel lekker te zijn dus die heb ik vandaag zelf ook gekocht (en al gegeten ook).
We zouden om 19:00 sushi gaan eten dus daarvoor heb ik ook nog even een half uurtje gedut, want ik was ondertussen super moe geworden. En daarna gingen we met z'n allen eten! We zaten allemaal met onze eigen Unit aan tafel. Mijn huisgenootjes zijn echt heel lief en gezellig, dus dat is een enorme meevaller. We konden al gelijk goed praten, en met één had ik al gelijk een klik qua humor. Tijdens het eten dikke lol gehad :D
Het was ook mijn eerste keer in een Kaiten Sushi, dus dolle pret. Ik heb lekker veel gegeten, inclusief toetje. En het was goedkooop! Hier komen Jolanda en ik zeger on regular basis terug, gna.
Dat was dus zeker een geslaagde avond! Na het eten zijn we nog met z'n allen naar de winkel geweest om dingen als zeep, shampoo en wasmiddel in te slaan. Ik zelf had ook nog handdoeken en een spiegel nodig. Mijn portemonnee moest hier een beetje huilen, maar wat ik allemaal kocht is wel grotendeels voor de komende maanden.
Eenmaal weer terug in de dormitory hebben we met onze Unit nog even alles besproken. Keukenkastjes en badkamerkastjes verdeeld, en over alles uitleg gekregen. Het afval sorteren vind ik nog een beetje lastig, maar daar wen ik vast wel aan.
Ik had helaas wel het probleem dat ik gisteren geen internet had, wat achteraf mijn eigen schuld bleek te zijn omdat ik het verkeerde Mac adres had doorgemaild. Oops. Gelukkig na wat geregel vandaag heb ik nu wel internet. Gisteren was ik op tijd naar bed gegaan, en vanochtend moesten we om 10 voor 10 verzamelen bij school. Daar kregen we een rondleidingen in onder andere de bibliotheek en het informatiecentrum.
Hierna hadden we eventjes vrije tijd, dus zijn we samen met de 2 Koreaanse meisjes die ook gisteren zijn gearriveerd naar de winkel geweest. Hier hebben we wat boodschappen gedaan voor avondeten deze week. Om 13:00 moesten we weer op school zijn voor een bespreking over van alles en nog wat. Inclusief ons rooster, meeeehh! We hebben elke donderdag om 9:00 les in Shibuya, wat zo'n anderhalf uur reizen is. En diezelfde dag eind middag weer les in Hino. Fun fun fun.
Nadat we hier klaar waren ben ik met mijn laptop naar het informatiecentrum gegaan en hebben ze me uit de brand geholpen met mijn internet probleem. Om 16:00 hadden we weer afgesproken met de Koreaanse meisjes om met de bus naar de 100 yen shop te gaan. Een van de twee meisjes is echt Tsundere (http://en.wikipedia.org/wiki/Tsundere , ik weet niet hoe ik haar anders moet omschrijven!). Gisteren heel stil, koudjes en asociaal, en vanochtend ook zonder iets tegen ons te zeggen vertrokken naar school. Maar later was ze ineens heel lief, praatte ze meer en stelde ze zelfs voor om samen te eten enz. We hebben dus met z'n vieren lekker geshopt bij de 100 yen shop en de verdere benodigdheden voor komende weken gehaald. Voor de 100 yen shop zat nog een suuuuuper lieve hond! Tijdens het wachten op de rest de hele tijd geaaid, awwww! Hij was echt zooo lief, ik wil hem hebben.
Eenmaal uitgewinkeld zijn we gaan zoeken naar een restaurantje voor avondeten. Die vonden we al best gauw, en hier hebben we lekker gegeten. Na het eten was het al wel weer tijd om terug te gaan, dus namen we de bus weer en liepen we terug naar huis. Nu eindelijk genieten van internet en alles updaten en mijn kamer wat verder inrichten. Ik heb mijn souvenirs nog aan mijn huisgenootjes gegeven, en van eentje nog souvenirs uit Kyoto gekregen. Van Manami kreeg ik ook nog een cadeautje omdat het voor Japanners soort van traditie is om dat te doen als ze verhuisd zijn.
Opvallende dingetjes:
- Al een oude die ik steeds vergat, maar er zijn best veel Japanners hier met een vreemde aandoening dat ze heel gek lopen. Een been slepen ze half, en ze slingeren een beetje. Het waren tot nu toe allemaal mannen die ik dit heb zien doen. Nani kore?
- Hele grappige mini winkelkarretjes bij de supermarkt hier. Hahaha echt schattig gewoon.
- Mijn Chinese huisgenootje die bijna altijd... "Ohayou" zegt ("goedemorgen"), ook als het middag of avond is.
- Mijn Unit Leader is bang voor vogels! Ze vindt ze echt vreselijk, zelfs van die kleine poepie musjes. En spinnen vindt ze dan weer oké xD. Naniiii.
- De buschauffeur van vandaag die steeds dingen omriep die je gewoon helemaal niet verstond. Het was super zacht en onduidelijk. Hij maar zijn best doen. Ik hoop dat op z'n minst de mensen voorin het konden horen.



