En in het restaurant had ik Katsu-Curry besteld. We zagen het alledrie beneden al in de vitrine en wisten gelijk dat we dat wilden bestellen. Het is curry met gefrituurd varkensvlees, zeker wel voor herhaling vatbaar. Het was wel best pittig maar gelukkig kregen we gratis water.
Hier hou ik alles bij over mijn belevingen in Tokyo tijdens mijn 5 maanden-lange studiestage :)
zaterdag 22 maart 2014
Food Blog: Melon Pan & Katsu-Curry
Als ontbijt at ik vandaag Melon Pan uit de automaat. Een soort van zoetig broodje, en het smaakte zeer goed! Ik heb het ook een keer gemaakt bij een workshop bij Abunaicon een paar jaar geleden, en ik moet stiekem toegeven dat die lekkerder was. Maar daar zat ook chocolade in en die kwam vers uit de oven. Deze kwam uit de automaat. Maar hij was toch lekker! Het drinken dat ik had was een soort van appelsapje dat veel anders smaakt dan die in Nederland. Maar hij was wel lekker.
En in het restaurant had ik Katsu-Curry besteld. We zagen het alledrie beneden al in de vitrine en wisten gelijk dat we dat wilden bestellen. Het is curry met gefrituurd varkensvlees, zeker wel voor herhaling vatbaar. Het was wel best pittig maar gelukkig kregen we gratis water.
En in het restaurant had ik Katsu-Curry besteld. We zagen het alledrie beneden al in de vitrine en wisten gelijk dat we dat wilden bestellen. Het is curry met gefrituurd varkensvlees, zeker wel voor herhaling vatbaar. Het was wel best pittig maar gelukkig kregen we gratis water.
Eerste dag in Shibuya!
Vandaag hebben we onze lichamen flink gemarteld: dode armen van het koffer-sjouwen en dode voeten van al het lopen maar het was het allemaal waard!
Nadat iedereen was opgestaan en opgefrist gingen we naar beneden, trok ik even mijn ontbijt uit de automaat en gingen we uitchecken. Met de bus gingen we terug naar het vliegveld, en daar hebben we even een Suica Pass geregeld (soort van OV-kaart waar je geld op kan zetten en makkelijk in- en uitchecken. Daarna met de trein gegaan en genoten van het uitzicht, want op het vliegveld is niet bepaald veel te zien. Nu pas gingen we echt Japan in.
En eindelijk waren we dan in Shibuya! Eerst was het nog niet heel erg prettig aangezien we met onze mega koffers door de drukte moesten. We liepen continu in de weg en het sjouwen van de ±30kg was zeker niet prettig voor onze armen. Maar ondanks de drukte en grootte zijn we in één keer goed gelopen naar het hotel. We hebben wel beetje dommig uiteindelijk voor de zekerheid de weg gevraagd aan iemand terwijl het hotel al zowat voor ons boven de gebouwen uit torende, met in enorme letters de naam erop. We hebben daar onze koffers gedropt want we konden pas later inchecken. Natuurlijk weer naar buiten gegaan en genoten van het heerlijke weer. We zijn vrijwel gelijk een muziekwinkel ingelopen en hebben ons daar nog best lang vermaakt.
We gingen ook nog opzoek naar iets te drinken wat niet zo heel succesvol was. We hadden ijskoffie en ijsthee gehaald zonder erbij na te denken dat die anders zijn dan in ons eigen landje. Dus helaas. Ik heb die van mij wel opgedronken maar Jolanda en Maxime vonden ze echt niet lekker, en aangezien het er zowat prullenbakloos is hebben we heel lang met onze bekertjes rondgelopen. We wilden een elektronica winkel binnen maar wisten niet zeker of we met drinken naar binnen mochten. Dus ik vroeg aan een medewerker die voor de winkel stond of we het ergens weg konden gooien. Volgens mij had ik iets heel geks gevraagd want hij keek meer zo van... natuurlijk mag het mee naar binnen en kan je het nergens weggooien, duhhh. Maxime heeft in die winkel een stijltang gekocht en we zijn doorgelopen.
Met zoveel dingen om ons heen te zien hadden we natuurlijk helemaal niet op de afgelegde route gelet, en waren we een beetje verdwaald. Maar door lekker veel doorlopen en allerlei straten inlopen vonden we het hotel weer terug, het duurde alleen wat langer.
In het hotel even onze koffers in de kamer gepropt (letterlijk want die is niet heel groot), uitgerust en daarna weer terug het centrum in. Nog meer winkels bekeken, en uiteindelijk hadden we onze knorrende magen wel genoeg genegeerd. Dus gingen we zoeken waar we lekker konden eten. Dat is best moeilijk omdat je gewoon teveel om uit te kiezen hebt, maar uiteindelijk hadden we een heel leuk restaurant gevonden. Het zag er erg fancy uit, maar stiekem was het best wel goedkoop!
Ik ben erg trots op mezelf want ik heb ondanks aaaalle leuke kleren, tassen etc. helemaal niks gekocht. Het is nog maar de eerste dag, ik moet een beetje zuinig zijn, en bovendien zitten we nog niet op de campus, dus wat ik allemaal koop zal mijn bagage alleen maar zwaarder maken. En dat is niet zo leuk xD Het enige wat ik in heel die Shibuya 109 heb gedaan is One Direction parfum opspuiten, gewoon omdat het kan. Nu weer terug in het hotel, met maar 1 aanwinst van vandaag: een cheap boekje van Frozen in verhaalvorm, in het Japans. Leuke manier om mijn Japanse leesvaardigheid te oefenen.
Opvallende dingetjes van vandaag:
- Hier waren we gisteren eigenlijk ook al achter, maar de Japanse liften zijn echt genadeloos. Die in de hotels in ieder geval. De deuren gaan al best snel dicht, en dan ook echt dicht met een stuk lichaam of koffer ertussen. Haha, dus we rennen altijd panisch die liften in en uit.
- Dit is ook het geval in de hotels, weet niet of het overal zo is maar de kranen spuiten nogal! Ik ben in Nederland gewend dat de waterstralen altijd meer naar beneden gericht zijn, ook die van de douche. Hier spuit het allemaal in een soort van schuine psssssjt-mannen-pisstraal. Ik blijf toch nog een beetje schrikken als ik de kraan of douche gebruik xD
- Ze lopen hier allemaal steeds aan de linkerkant, wat wij heeelemaal niet gewend zijn dus we liepen constant in de weg en moesten steeds opnieuw van rechts naar links. Ook op de roltrappen staat iedereen aan de linkerkant in een mooi rijtje. Het voelde echt onnatuurlijk om aan de linkerkant op een roltrap te staan.
- Geen prullenbakken. Ik had het al wel gehoord van anderen maar vind het nog steeds bizar. Zoveel take-away drinkens- en etenswinkeltjes, waar moet iedereen de rotzooi dan weggooien? Uiteindelijk vonden we wel iets hoor, alleen zijn we er nog steeds niet zeker van of we het daar wel in mochten gooien.
- De winkelmedewerkers die net robots zijn, haha we hebben stiekem best veel erom gelachen. Ik had dit ook al gehoord, maar alsnog was het erger dan ik had gedacht. Zelfs als ze alleen kleren staan op te vouwen roepen ze dingen in hun robotstemmetje zonder op of om te kijken, en ook zelfs als er geen mens om hen heen staat staan ze in zichzelf de zinnetjes op te zeggen. En toen Maxime haar stijltang uit stond te zoeken stond ik vlak bij de counter, het vrouwtje ernaast bleef maar "Irasshaimaseee" ("welkom") tegen me zeggen XD
- Ennn dit viel ons natuurlijk het meeste op in Shibuya 109: zoooveel meisjes met echt dikke lagen make-up, en vooral de winkelmedewerksters. Je kon ze zo onderscheiden van de rest! Ook heel veel meisjes met niet zomaar rouge, maar echt knalrode wangetjes. Fashion trend I guess? :')
Abonneren op:
Posts (Atom)