Vrijdag 23 mei hadden Jolanda en ik met Erwin afgesproken in Shibuya. We hebben hier wat rondgelopen, de Disney Store bezocht en nog meer rondgelopen! Daarna namen we de trein naar Harajuku omdat het kon. Erwin was hier allemaal voor de eerste keer dus die kon lekker aan de gang met zijn camera, terwijl Jolanda en ik sinds lange tijd Harajuku weer konden bewonderen. Vanaf Harajuku namen we de metro naar Shinjuku, en hier zijn we tot aan een gedeelte gelopen waar Jolanda en ik ook nog niet geweest waren! Dus dat was wel leuk :D Hier hebben we allemaal gebouwen bewonderd en gefotografeerd.
Na enorm veel gelopen te hebben gingen we eten bij een Okonomiyaki restaurant. De tweede keer dat ik naar zo'n restaurant ging, erg lekkerrr!
Daarna zijn we nog verder de stad in gegaan en hebben we genoten van het Shinjuku-nachtleven. We hebben ons vermaakt bij Arcade halls, zijn langs een robot restaurant gelopen en kwamen ook nog plots terecht bij de Shinjukuse Wallen. Allemaal porno winkels, love hotels en weet ik veel wat er nog meer allemaal was.
Het was dus een erg gezellige dag geweest. Wat minder was de weg terug, want ja, spitsuur. En ik neem aan dat jullie allemaal wel een keer op internet of op tv hebben gezien hoe het er dan aan toe gaat in de Japanse treinen... XD Kleine sfeer impressie vanaf de binnenkant:
Zaterdag 31 mei ben ik er met Jolanda op uit geweest: SHOPPENNN! We hebben de trein naar Hachioji genomen en zijn daar gelijk vanuit het station een enorm warenhuis in gelopen. En dat is ook het enige wat er van Hachioji gezien hadden want wat enorm was die! Flink losgegaan en kleren geshopt :D Ik heb me ook erg vermaakt in de random winkels waar ze allerlei aparte spulletjes hadden, en ze hadden zelfs ergens Nederlandse chocola!
We sloten de shopdag af bij een donutzaak waar ik een heerlijke donut had met chocolademelk, en daarna zijn we teruggegaan naar Hino voor onze pannenkoekenparty. We hebben boodschappen gedaan en konden daarna aan de slag met de beslagmixen die onze moeders ons hadden gestuurd :) Onze huisgenootjes vonden ze gelukkig lekker!
Zondag 1 juni had ik zoals gewoonlijk 's ochtends vroeg lacrosse training, maar deze keer ging ik daarna niet naar huis, maar gingen we met z'n allen bowlen! :) Funfunfun! Het was allemaal natuurlijk precies hetzelfde als in Nederland dus dat was wel nostalgisch. Ze hadden natuurlijk alleen TYPISCH Japanse filmpjes die erg hilarisch waren.
Iedereen was natuurlijk op de Japanse manier erg fanatiek en het was dus ook super leuk en gezellig! ^^ De terugweg viel wederom tegen, want er reden geen bussen en het was 33 graden. Na zo'n vermoeiende ochtend/middag was dus heel dat eind teruglopen best wel vermoeiend in die hitte :D En eenmaal thuis dus lekker verbrand, maar het was het allemaal waard!
Ik verbleef dus het weekend bij een oudere man en vrouw, en ze hadden eigenlijk plannen om met me naar de dierentuin te gaan maarja, regen :( Dus dat ging niet door. We hebben wel samen geluncht met een kennis van meneer Nakamura, hij heeft me geleerd een doosje te vouwen van reclamefolders en we hebben vooral ook heel veel thee gedronken en gekletst. Zondag bezochten we een orkest wat erg leuk was! Ze waren heel goed, en aan het eind speelden ze de Pirates of the Caribbean soundtrack omgshluslisf dan ben ik verkocht.
Waar de familie Nakamura ook heel erg goed in was, was mij volproppen met eten. Wat eten die mensen veel! Zaterdag uitgebreide lunch bij de kennis van meneer Nakamura, met achteraf een koffie-gelei iets met ijs (heeeerlijk), en thee en koekjes. Eenmaal bij hun thuis kreeg ik gelijk een gebakje, en daarna nog allemaal rijstcrackertjes. Paar uurtjes later was het alweer tijd voor avondeten wat ook zeeeker niet weinig was, en natuurlijk moest daar ook weer een toetje achteraan! Zondag ook een uitgebreid ontbijt, heerlijke Ramen (noedelsoep) als lunch, en na het orkest gingen we eten bij Hamazushi :)
Na de homestay ging ik met een tas vol Omiyage (souvenirs van ze) weer naar huis! Meneer Nakamura bracht me terug naar huis en dat was dan mijn weekendje homestay :)
Maandag 9 juni was het eindelijk weer een wat mooiere dag, en had ik wel zin in lacrosse training want ik had die van zondag gemist in verband met homestay. Maar helaas begon net voor de training de regen alsnog te vallen, en aangezien lacrosse een buitensport is ging de training niet door. Ik maakte dus voor de eerste keer kennis met het binnen-programma van de lacrosse club, en dat was niet leuk. We gingen in de gymzaal spieroefeningen doen, 2 uur lang...
We begonnen met armspier-oefeningen, en die waren zwaarder dan verwacht maar vielen nog wel mee. Daarna deden we een potje trefbal, dat was leuk! Wel erg lang geleden zeg, nostalgie. Hierna deden we alsnog wat lacrosse oefeningen maar dan binnen, wat erg wennen was omdat de bal overal heen stuiterde en het best wel wat lawaai maakte. En hierna begon de hel. We hebben ik weet niet hoeveel push-ups moeten doen, ontiegelijk lang touwgesprongen en de vermoeiendste kruiwagen-oefening ever XD Als kruiwagen moest je steeds 5 stappen vooruit, 5 keer opdrukken, 5 stappen vooruit, 5 keer opdrukken, en dat tot je de gymzaal overgestoken was. Mijn lichaam is dat soort dingen niet gewend dus ik ben flink wat afgetuigd in het lacrosse-strafkamp, en ben regen nog meer gaan haten haha!
Gisteren had ik weer training waarna ik de ergste spierpijn ever had. En nu nog steeds! Actiefste van de dag vandaag was de wandeling naar Hamazushi en weer terug, door de gietende regen :D Voor de rest niet veel boeiends, druk met school, genieten van het spitsuur-treinreizen elke donderdagochtend (huuu) en onderhand al 2x een bal in mijn gezicht gehad met lacrosse. Die dingen zijn super hard dus ik had echt geluk, één keer kwam hij tegen de bovenkant van mijn neus, deed wel heel veel pijn maar het bloedde niet en verder ook niks aan de hand. Iets uit de richting en hij was in mn oog, mond of op een verkeerdere manier tegen mijn neus gekomen dus ik had geluk. De tweede keer knalde hij gewoon hard tegen mijn voorhoofd aan, auw :'D Maar niks aan het handjeee.
Morgen dus weer lekker in de overvolle trein naar Shibuya, en Jolanda en ik hebben een lunch op de planning staan met allebei onze mentors! Dus Jolanda en haar 2 mentors en ik met 2 mentors, dus dat wordt een gezellige boel (als niemand zich verslaapt want dat is vorige week bij 1 van mij en 1 van Jolanda gebeurd waardoor we ze nog steeds niet ontmoet hebben xD ).
Einde.
Opvallende dingetjes:
- Japanners die altijd rennen hier als ze aan het werk zijn. Je ziet ze rennen door de winkels en restaurants! De stresserds!
- Al heel oud, maar ze doen hier heel veel aan bijnamen in Japan. Ik weet van de lacrosse-club bijna van niemand de echte naam omdat ze elkaar allemaal bij een bijnaam noemen. De meeste eerstejaars zijn ook al allemaal omgedoopt, alleen ik en een ander meisje hebben onze eigen naam omdat die al lekker kort en makkelijk zijn xD
- Lange oma-rokken die hier in de mode blijken te zijn bij jongedames.
- Alsof de spiertraining nog niet vermoeiend genoeg was, ze hebben hier een hele irritante habit, je moet continu bij wat je ook doet, coooontinu "fightooo fightooo fightooo" roepen O.o Sowieso maken ze voor mijn doen echt teveel gebruik van hun stem bij de training, en wij worden gestimuleerd dat ook te doen xD Steeds namen roepen als je naar iemand overspeelt, en roepen wie naar wie overspeelt als je zelf niet de bal hebt. Wut. Ik en de andere eerste jaars ook, we moeten daar nog echt aan wennen XD
- Heeele vervelende insecten, ik weet nog niet precies wat het zijn, maar gisteravond tijdens lacrosse training gingen ze constant op mijn benen zitten en met een beetje schudden kreeg ik ze er niet af, ik moest ze er echt afvegen! Ze leken een beetje op vliegjes of mieren, maar ze waren vervelender want steeds als ik te laat was met wegvegen zat er een bloedplek op mijn been. Ook onder mijn sok kropen ze :'D De plekjes die gisteren bloedplekjes waren zijn nu grote rode irriterende bulten. Help. Vlieg-mug-mieren?
- Toen ik met de homestay-familie naar de Kaiten-sushi was zaten zij ook soms hun ogen uit te kijken en te roepen 'wat is daaaat' als er wat voorbij kwam, net als Jolanda en ik vaak doen. Die komen blijkbaar ook al tijden niet echt meer bij de Kaiten-sushi xD
- Hele interessante dingetjes die je uit automaten kunt halen hier!
Kotsende katten
Bananen-parkieten
Etenskatjes? xD Ik heb de jelly eruitgehaald!
Vandaag zag ik ook nog slinger-katten maar daar heb ik geen foto van.


















