maandag 14 april 2014

Eerste week in Hino

Zoooo, het is alweer een week geleden dat we met onze koffers hier binnen kwamen vallen :D Ik ben me al erg snel thuis gaan voelen hier en het bevalt me nog altijd prima.

Woensdag hebben Jolanda en ik Hino een beetje verkend. We hebben de toeristische route richting het station genomen en vooral veel rondgekeken en foto's gemaakt. Hino is echt een mooie buurt met veel grote huizen :) Ik was ook erg blij om een kat te mogen spotten! Awwww~



Thuis hebben we samen curry gekookt en gegeten wat ook zeker wel geslaagd was! In het begin wel een beetje zoeken in alle kastjes naar de juiste materialen, maar de curry was gelukt. Ook gelijk voor beiden een portie voor de volgende dag :D


Donderdag zijn Jolanda en ik naar Shinjuku geweest! Was maar een half uurtje met de trein, en dan ook gelijk bamm in het centrum! We hebben eerst even een stop gemaakt bij de Starbucks waar ik een lekkere Caramel Frappuchino had. Daarna zijn we de stad ingegaan. We hebben eerst wat rondgekeken en gingen toen naar de Yodobashi om een simkaart te halen voor onze telefoon.

Daarna zijn we opzoek gegaan naar de Book Off (een hele goedkope boekenwinkel). Er hing gelijk bij het station ergens al een bord met Book Off, en een pijl met hoeveel aantal meter hij verderop lag. De pijl stond een beetje ongelukkig en we hebben een beetje sukkelig rondgelopen opzoek naar onze geliefde boekenwinkel. Uiteindelijk maar de weg gevraagd bij een medewerker van Lotteria (waar ze een heel leuk beest buiten hadden staan). Hij wist het niet en ging het binnen aan zijn collega's vragen ach gossie :')


Uiteindelijk had hij het antwoord en wees ons de weg. We liepen de eindelijk de goede kant op en kwamen onderweg ook nog eens een 100 yen shop tegen. Daaaar gingen we naar binnen en hebben we ons weer uitgeleefd. Met tasjes vol zijn we verder gewandeld en vonden we eindelijk de Book Off. Hier even een tijdje rondgekeken en uiteindelijk heb ik mijn manga collectie uitgebreid. Twee manga's gekocht voor nog niet eens €1,50. Hemels :D

Uiteindelijk zijn we teruggelopen naar een eerder gespot crêpe standje. Bij het langslopen hadden we al gelijk besloten daar later terug te komen. Het waren dezelfde soort bekende crêpes die ze in Harajuku ook hadden. Ik had graag iets nieuws willen proberen maar kon het toch niet laten om alweer voor de banaan-chocolade-slagroom crêpe te gaan. Die was zo heerlijk! Deze was iets anders maar net zo lekker. Ik was vooral verbaasd om de topping, haha, het was hagelslag.


Na de crêpe wilde Jolanda graag gaan kijken voor wat kleren, dus was het even zoeken naar een kledingwinkel. Dit was iets moeilijker dan in Shibuya, maar uiteindelijk vonden we gelukkig de Forever 21! Hier hebben we ons wel een tijdje zoet gehouden. Uiteindelijk heb zijn we allebei geslaagd. Jolanda had kleren, en ik had geen kleren maar wel een nieuwe tas waar ik al een tijdje naar opzoek was. De rits van mijn handtas is namelijk kapot :( 

Daarna was het wel tijd om naar huis te gaan met onze zware tassen. In de trein viel het gelukkig mee met de drukte en konden we zitten tot aan Hino. In Hino onze tassen mee de berg opgesleept, en blij toen we eindelijk thuis waren. Eenmaal in mijn Unit vertelde mijn Unit Leader Manami gelijk dat Hee-Won donuts mee had gebracht uit Tachikawa en dat ze die vanavond met zijn alle op wilde eten. Omnom! Ik heb eerst maar even mijn curry opgewarmd en gegeten en op mijn kamer de tassen uitgepakt. Ook ging ik proberen mijn simkaart te activeren maar.... verkeerd voorgelicht. Ook al had ik met mijn creditcard betaald in de winkel, we kunnen geen mastercard gebruiken voor de activatie. Grrrr. Morgen hebben we dus opnieuw een tripje Shinjuku gepland staan.

Uiteindelijk toen iedereen thuis was gingen we als beloofd met zijn allen aan tafel om de donuts te eten. Ze zagen er heel leuk en lekker uit, en Manani heeft ze allemaal in kleine stukjes gesneden zodat we ze allemaal konden proeven.

Vrijdag zijn we naar de Docomo winkel hier in Hino gelopen om te kijken of zij ons konden helpen met onze simkaart. We wisten toen nog niet dat het niet kon met Mastercard, en een medewerker daar heeft voor ons gebeld. Het kon dus niet, bagger. Dus weer terug de berg op naar onze dorm. 

Eind van de middag / begin avond stond een welkomstdiner op de planning. Ze hadden 2 tafels in de hal boven neergezet en heel leuk gedekt. Samen met iedereen van de dorm en met medewerkers van de Jissen vestigingen in Hino en Shibuya hebben we gegeten. We begonnen met een voorstelronde. Zij stelden zich allemaal voor, en toen moesten de nieuwelingen, dus Jolanda en ik en de twee Koreanen onszelf voorstellen. Daarna moesten de Unit Leaders hun eigen Unit voorstellen, alleen Manami is nieuw en kent alle namen nog niet zo heel goed dus moesten we onszelf voorstellen. Ik voor de tweede keer dus. Hetzelfde gebeurde bij de Unit van Jolanda xD

Na het voorstellen konden we eten. Verrassend genoeg vond ik alles lekker behalve hetgeen waarvan ik zeker wist dat ik het lekker zou vinden. Het was gewoon vlees, maar toen ik het at zat er een hele vieze sterke mosterdsmaak aan. Dat is dus ook het enige wat ik heb laten liggen..


Na het eten zongen een paar meiden nog een liedje (ponponpon!), en deden er ook een paar een quiz. Er zaten echt hele moeilijke vragen bij maar ik hoefde me niet dom te voelen want zelfs de docenten wisten het vaak niet. 



Na afloop werd alles opgeruimd en ging ik weer naar mijn kamer. Toen ik later weer even naar buiten kwam stond ineens iedereen klaar en zeiden ze 'ga je mee?'. Dus ik was een beetje verward van huh waarheen? Ze waren blijkbaar dus van plan om wat te gaan drinken in de kroeg, en ik was een beetje in mijn luie bui, dus dat kwam nogal plots xD Maar ze gaven me de tijd me op te frissen. Daarna wachtten we nog even op Manami voor wie het ook onverwacht kwam en die ook even tijd nodig had om zich op te frissen.

Toen zijn we met een grote groep de berg af gewandeld. Het duurde even voor we iets vonden want we waren met een vrij grote groep, en de Izakaya's in Japan (de Japanse kroegjes/barretjes) zijn in de meeste gevallen niet heel groot. En het was vrijdagavond dus het was ook wel druk. Uiteindelijk vonden we iets, een gezellig retaurant-cafétje in de stijl van Okinawa. Hier heb ik een heerlijke cocktail gedronken en we kregen ook nog van alles te eten. We kregen een gratis salade, en een paar bestelden ook nog tofu en frietjes.



Het was erg gezellig, en eentje was zelfs helemaal enthousiast om nog te gaan karaoke-en. Maar helaas was iedereen best moe (me included xD), dus werd dat plan uitgesteld voor een andere keer en zijn we teruggelopen naar de dorm.

Het weekend heb ik vooral uitgerust, in mijn manga's gelezen, de drama Gu Family Book afgekeken en nog meer uitgerust xD We zijn Zaterdag nog met onze Koreaanse vriendin Sieun weer naar Hamazushi geweest. Hier zullen we trouwe klanten worden.


Onze buikjes vol gegeten, en daarna nog even gauw boodschapjes gedaan bij de supermarkt. Zondag had ik mijn pasta-vleessaus uitgeprobeerd en dat was een succes. Ik had wel een flinke portie gemaakt, dus ik kon er vandaag ook van eten, en ik heb nog over voor morgen.

Vandaag ben ik even naar school geweest om mijn boek terug te brengen naar de bibliotheek en een nieuwe te halen. Er stonden een paar clubs te flyeren en ze spraken me aan. Ze zagen me aan voor Japans en waren helemaal verbaasd toen ik zei dat ik een Nederlandse uitwisselingsstudent was xD

Voor de rest heb ik vooral aan een schoolopdracht gewerkt, en ook vandaag manga gelezen en rustig aan gedaan. Ik heb deze week ook met mama, papa en oma kunnen skypen, en zelfs Katootje gezieeen <3 Ik mis haar! Ze reageerde op me op skype wat super cute was.



Opvallende dingetjes:

- Het Japanse weer is misschien wel net zo raar en onregelmatig als het Nederlandse weer. Het ene moment is het hartstikke heet, en het volgende moment is het weer koud. Het is steeds maar jas aan-uit-aan-uit. 
- Manami die in de kroeg uit het niets een grapje over borsten maakte. Ze zei eerst "Ahh onaka ga ippai" ('Ik zit vol'), en daarna hield ze de bordjes die ze vast had ineens naast elkaar en zei "oppai" ('tieten'). Het kwam nogal onverwacht omdat ze zo onschuldig leek en we het niet gewend waren van Japanse meisjes xD Dus dikke lol.
- Knappe jongens die in de dameskledingwinkel Forever 21 werkten. Doen ze dat expres? XD
- Japanners houden nog altijd van in rijen staan. Ook in Shinjuku stond een enorme rij bij een crêpe-stand en bij een restaurant of winkel. Jolanda en ik zijn toen naar een andere crêpe-stand gelopen die we al eerder gezien hadden en daar stond helemaal niemand! Volgens mij vinden Japanners het gewoon leuk om in rijen te staan, of denken ze dat iets extra lekkers is als er ergens een rij staat. Toen Jolanda en ik bij de andere crêpe-stand waren duurde het ook niet lang voor er Japanse meisjes aansloten.
- Snoopy is hier nog super populair, ik ken m alleen nog van vroeger :'D Bij ons is ie toch al best wel uit de mode..