Maandag: 9:00 - 14:30 les, soms 's middags alvast avondeten koken want ik heb lacrosse training van 16:00-20:00. Loopt vaak uit, dus meestal zo rond 20:30-21:00 avondeten en de rest van de avond huiswerk en chillen :D
Dinsdag: 9:00-12:15 les, 's middags huiswerk & chillen, en weer van 16:00-20:00 lacrosse training. En weer de rest van de avond huiswerk en chillen!
Woensdag: 9:00-14:30 les, en aangezien er vanwege lacrosse de maandag en dinsdag meestal voor chillen wordt gekozen heb ik vaak nog veel huiswerk te doen, en dit doe ik op de woensdag. Voor de rest verschilt het per week. De ene keer 's avonds samen eten/ iets leuks doen met huisgenoten en de andere keer op mijn kamer hangen.
Donderdag: Om 9:00 aanlopen en de trein van 9:30 nemen naar Shinjuku, overstappen op de trein naar Shibuya en naar school wandelen. Vanaf volgende week wordt dat rond een uur of 7:00-7:30 vertrekken want dan hebben we helaas niet meer vanaf het 2e uur maar vanaf het 1ste uur les shiiiit T_T Na les in Shibuya halen we een heerlijke smoothie op het station in Shibuya en gooien ons lege bekertje weg bij dezelde Smoothie-stand maar dan die in Shinjuku tijdens onze overstap xD Dan thuis even rusten en vroeg eten, want om 18:00 Ikebana les.
Vrijdag-Zondag: VRIJ. Leuke dingen! Chillen! Huiswerk! Drama's kijkeeennn! Oja en zondag van 9:00-12:00 lacrosse (A)
En dan nu nog even verder een soort van update van activiteitenn :3
Zaterdag 10 mei heb ik een vrouw ontmoet die een Japanse kennis die in Nederland woont aan me voorgesteld heeft via mail :) Ze is een oudere vrouw dus het voelde als een uitstapje met mijn oma. We zijn naar het park in Tachikawa gegaan wat ontzettend groot is en heel mooi! Je moet ook eigenlijk entree betalen maar omdat ik met iemand van 65+ was kon ik er gratis in heuujj.
Ze had op heerlijke lunch en een ijsje getrakteerd, en we hebben heel het park wel gezien! En ik was in mijn gezicht verbrand, want het was namelijk ontzettend heet en mooi weer. Het waaide wel enorm hard. Wat me verbaasde was de Nederland-achtige decoratie die we tegenkwamen. Je zou toch zo zeggen dat we in Keukenhof beland waren!
Dinsdag 6 mei ben ik met mijn huisgenootje Shiki-chan naar de film geweest. De film draaide al erg lang en het was zowat de laatste dag dat hij draaide dus het was lekker rustig! We waren bang dat we er allebei niks van zouden snappen maar we konden gelukkig alles volgen! Van tevoren hadden we nog gezellig samen gegeten en lolgehad met het vergelijken van de Japanse, Chinese en Nederlandse culturen.
Donderdag 15 mei vertrok ik met de bus naar Matsumoto! Ik had toestemming gevraagd mijn Ikebana les te mogen missen, en ben met een flinke rugzak naar Shibuya gegaan voor mijn lessen om daarna in Shinjuku de bus te nemen. Ik had een kaartje met de locatie van de bushalte, maar ik had geluk dat ik erg optijd was want ik heb wel 5x de weg moeten vragen.
Eenmaal in de bus bleek ik vertraging te hebben maar daar heb ik niks van gemerkt. Maar uiteindelijk is alles goed gegaan en heb ik een super leuk lang weekend in Matsumoto doorgebracht :D Ik was er om een werkstage te kunnen regelen, maar we hebben natuurlijk ook leuke dingen gedaan! Zoveel leuke dingen gedaan ^^ :
- Kennisgemaakt met wat Japanse vrienden van Tim en Remon, samen gegeten en gedronken en een omnom lekkere mango smoothie gehad (A) En Azusa ontmoet die ook naar nummers van Taylor Swift en Avril Lavigne luistert hurray, funfunfun. Dat werden leuke gesprekken.
- Toeristje gespeeld in Matsumoto Castle en genoten van het uitzicht dat je kan zien vanaf bovenin! Erg mooi :D Maar wat een enge trappen. We hebben ook het museum een bezoekje gebracht, en ik heb nog omiyage gehaald voor mijn huisgenootjes en docenten. Die van mijn huisgenootjes heb ik uiteindelijk maar aan 2 gegeven en de rest aan de Lacrosse club oops :$ Ik had niet genoeg!
- Losgegaan in een Anime-winkel! Zooooveel leuk Anime spul en zo goedkoop! Ik kon helaas niet teveel kopen want het moest natuurlijk ook weer allemaal mee terug naar Tokyo en ik had al nogal volle en zware bagage! D:
- Een kattencafé bezocht! Yayyy eindelijk! En ik heb een nieuwe liefde. Deze poeperd was echt een super lieve schattige knuffelkont! <3
- En naar de Kaiten Sushi geweest!!! Veel anders dan Hamazushi dus dat was ook leuk ^^
- Oja en lol getrapt in een arcade hall. Met Paul Taiko Drum Master gedaan en 2 tegen 2 airhockey gespeeld. We hadden maar net verloren :(
Kortom, een erg vermakelijk weekend met mijn Nederlandse senpai's. En zondag weer de bus terug naar Tokyo! Op de terugweg had ik helaas wel erg duidelijk te merken vertraging... Ontzettend lang in de file gestaan en er leek geen einde aan te komen! Ik schrok wakker toen ik de buschauffeur ineens hoorde omroepen dat hij ging stoppen in.... HINO. WAT. Ik dacht dat hij rechtstreeks naar Shinjuku zou doorrijden, en al zou hij dat niet doen dan had ik nog geen idee dat hij ook in Hino zou stoppen. Dat was een enorme goedmaker voor de file. Ik ben dus lekker blij uitgestapt maar belandde in the middle of nowhere. Ik moest met de buurttrein en overstappen in Tachikawa om alsnog bij Hino station uit te komen oh well. Het scheelde alsnog de lange trip naar Shinjuku en weer terug!
Toen ik eindelijk het station had bereikt heb ik even een vlugge stop gemaakt bij de Mac om wat te eten. Ik bestelde voor de eerste keer de Teriyaki burger, en die klinkt en ziet er helaas lekkerder uit dan dat ie is. Vond ik. Volgende keer maar weer voor de euroknaller. Hoe duur is die hier eigenlijk? Geen idee.
In de dormitory stond een mooie emmer met bloemen me op te wachten. Het leek nogal een gedoe, maar ik kreeg een mail dat hij ze zou meegeven aan Jolanda en of mijn unit leader Manami ervoor wilde zorgen tot ik terug was zodat ik alsnog kon bloemschikken. Jolanda en ik dachten... vanwaar al die moeite, maar goed. Ik was natuurlijk redelijk laat thuis en had geen zin in bloemschikken. Maandag had ik het ook druk en heb ik er uiteindelijk maar na mijn lacrosse training een stuk van gemaakt. Afgeraffeld... Want ja, ik deed toch liever iets anders rond 9 uur 's avonds! Deze keer wel mooie roze bloemen. Die van de vorige keer waren ook leuk!:
En ja dat vroege eten resulteerde in grote trek later, dus we besloten spontaan om lekker te avondsnacken bij Hamazushi haha oops :'D En die avondsnack werd niet gestraft maar beloond waaaaant ze hebben iets nieuws omgomgomg MANGOOOOOO <3333 Zooo lekker! :D
Gisteren hadden we ook weer een lekkere traktatie van onze Koreaanse huisgenootjes! Ze hadden alweer lekker gekookt en het was een gezellige avond. De volgende keer zullen wij ze maar eens verblijden met de Nederlandse pannekoeken, want onze lieve moeders hebben pannekoekenmix opgestuurd!
Verder heb ik vandaag voor het eerst één van mijn mentors ontmoet. Jolanda en ik hebben allebei ieder 3 (!) Japanse studenten als mentor toegewezen gekregen, en met één van mij hebben we vandaag dus geluncht. Natuurlijk een super leuke meid en erg gezellig!
En dat was het. Ijou desu.
Opvallende dingetjes:
- Weer een heeeele oude. Maar in de treinen en ook zelfs in de bus naar Matsumoto wordt alles steeds omgeroepen door een mannenstem, en vervolgens ook nog door een vrouwenstem ! (of andersom). Why? :'D
- En weer een grappig cultuur-dingetje dat ook ter sprake is gekomen in de Japanse les. Japanners hebben de gewoonte om tijdens het luisteren naar iemand heeeeel vaak tussendoor te knikken en "un" of "hai" te zeggen ("ja"). Dat is om aan te geven dat ze luisteren en begrijpen wat je zegt. Maar toch blijven we erin trappen want als de docent het doet terwijl je praat lijkt het alsof ze toestemmend knikken van "ja dat klopt", maar aan het einde van je zin is het van.. "nee dat klopt niet". Hahaha :') Maar omdat wij vaak gewoon stil zijn terwijl zij aan het praten zijn en niet tussendoor steeds "ja" zeggen voelen zij zich ook onzeker :'D. Beetje aanpassen dan maar.
- Blijkbaar heeft de lacrosse club een coach. Ik zag haar voor het eerst bij de training maandag. De meeste Japanse vrouwen hebben wel iets schattigs, liefs of charmants maar deze vrouw niet. Ik durf het bijna niet te zeggen want ze is best eng, maar wat een beest van een vrouw xD Heel lomp, en een beetje een nors gezicht. Ze is ook beetje breed gebouwd. Maandagavond zat ze ook alleen maar aan de kant en heeft geen woord gezegd of niks gedaan, ook al had ze haar sportoutfit aan. Blijkbaar was ze alleen maar aan het observeren en aan het einde deed ze toch haar mond open en gaf advies tijdens de evaluatie van de les. En Dinsdag was ze er ook en deed ze plotseling veel meer !
- Een keer 's avonds zag ik een dier tussen de bosjes. Het leek eerst een wasbeer, maar het was donker en ik kon het niet goed zien. Later hoorde ik dat het een "Hakubishin" was. Nieuwsgierig naar wat het was zocht ik het op en vond de hilarische Nederlandse variant van het woord. WITSNORPALMROLLER :D
http://nl.wikipedia.org/wiki/Witsnorpalmroller
- En nog steeds Frozen everywhere. Let it gooooo let it gooooo! :D




