Uiteindelijk hebben we nog ontzettend moeten haasten ook, want het blijkt dat als je na 8 uur pas arriveert het een beetje kansloos is om nog een ticket te bemachtigen. Hier begrepen Jolanda en ik niet zoveel van maar pas toen we daar kwamen zagen we hoe druk het was, terwijl het nog niet eens 8 uur was. En aangezien er ook heel veel mensen gereserveerd hadden, was het inderdaad niet gelukt als we pas om 8 uur aan waren gekomen.
Helaas begon de dag nogal koud en regenachtig. De eerste regen die we meemaakten in Japan, uitgerekend op de dag dat wij naar Disneyland gingen! Maargoed, het was Disneyland dus natuurlijk was het alsnog helemaal awesome. Ayaka en Hiromi hadden een handige app waarmee ze bijhielden hoelang de wachtrijen overal waren, en dankzij hun wisten we ook dat we met onze tickets recht hadden op 2 Fast Passes. Het stond niet duidelijk erop aangegeven ofzo, dus als we zonder Japanners waren geweest dan hadden we waarschijnlijk tijd verspild en geen Fast Passes gekocht.
Eerst hebben we daar natuurlijk wat gegeten want door de haast en vroegte hadden we nog geen ontbijt gehad. We hadden een schattig Mickey-ontbijtje.
We begonnen bij Captain EO, de Michael Jackson 3D show. Hij begon in het Japans en ging later over in het Engels met Japanse ondertiteling, die overigens veel te snel voorbij ging dus kleine Ayaka begreep er niet veel van x3 Maar het was wel een grappige show haha! Altijd veel over gezien in Disneyland reclames en nu zag ik hem dan echt.
Next op de planning was de theatershow "One Man's Dream". Die was echt ge-wel-dig. Ik was zo blij dat zelfs Een Luizenleven erin voorkwam haha dat was geniaal! Verder ook erg leuke muziek en het was een en al happiness. Ze zongen ook de hele tijd "One Man's Dream", maar Jolanda en ik wisten niet dat de show zo heetten en verstonden het ook steeds niet. In onze oren klonk het continu als "Komt dat zieeeen" haha, maar ik heb net toch maar opgezocht wat ze nu echt zingen.
Daarna was It's a Small World aan de beurt. Super grappig! Eerst wel tijdje in de rij gestaan, waar je continu allerlei melodietjes voorbij hoorde komen met onder andere natuurlijk het melodietje van It's a Small World ertussen. Maar de grootste verrassing was dat de melodie van het Sinterklaaslied "Daar wordt aan de deur geklopt" ertussen zat. Wat! We konden dus lekker meezingen haha. De attractie was eigenlijk net de Disney versie van het Carnaval Festival in de Efteling! Dezelfde soort stijl, ook allemaal landen erin verwerkt (incl. Nederland!), en in plaats van het catchy Tatata muziekje hoorden we It's a Small World.
Met het liedje nog in ons hoofd zijn we eerst wat gaan eten. Later weer verder gegaan en kwamen we langs een Winnie de Poeh winkel. Daar MOEST ik naar binnen. Ik was ook al de hele tijd excited om naar de Winnie de Poeh-attractie te gaan, maar dat waren blijkbaar wat meer mensen want daar stond continu een wachtrij van wel 4 uur. Huuuuu! Ik dus sad, maar ik heb me wel kunnen uitleven bij de Winnie de Poeh-winkel.
Ik vind Poeh echt geweldig, zo lief en schattig en grappig. Uiteraard heb ik daar ook iets gekocht. Ze verkochten er super leuke enorme en zachte knuffels, maar dat kan ik allemaal niet meer meenemen met mijn koffer, en we moeten nog 2 keer verkassen met die dingen! Dus was het een lekker zacht mini-Poehtje geworden.
De volgende attractie waar we heen gingen was die van Pinokkio. Die was leuk! Je zat in een karretje en ging verrassend snel het verhaal van Pinokkio af. Super mooi gemaakt allemaal, en aangezien ik die film ook al lang niet meer gezien heb ook zeer nostalgisch.
Toen we weer buitenkwamen was alles afgezet en zaten mensen al klaar, want er kwam een parade aan! Wij snel ertussen zitten en wahhh de parade was suuuuper leuk. Heel vrolijk feel-good liedje, en het was super leuk en prachtig om te zien. Finding Nemo was er zelfs bij, echt heel leuk! Maar mijn favoriet was maar natuurlijk Winnie de Poeh.
Na de parade gingen we naar Space Mountain waarvoor we eerder al een Fast Pass gehaald hadden. Hier waren schijtertjes Ayaka en ik minder blij mee, maar we hebben het overleefd. Door onze Fast Pass mochten we wel super cool met een VIP roltrap hihi. Daarna was het alweer wel weer tijd om eventjes te zitten en iets te eten. Na dat gedaan te hebben gingen we naar Pirates of the Caribbean!
PIRATES OF THE CARIBBEAN. Die attractie was zoooo gaaf. Net zoals It's a Small World op Carnaval Festival leek, leek deze op de Fata Morgana van de Efteling. Maar dan Pirates versie en suuuuper vet! Ik heb helaas geen goede foto's want het was wel donker. Het begon wel met een big surprise haha, zit je daar lekker chill in dat bootje met een Fata Morgana idee, gingen we ineens heel snel een stuk naar beneden. Iedereen gilde in shock haha, het kwam zo onverwacht!
Na Pirates gingen we naar the Haunted Mansion, want ook daarvoor hadden we een Fast Pass. Yay yay, dag 240 minuten wachtrij, en hallo Haunted Mansion. Het begin hiervan had veel weg van Villa Volta! Je stond in een ronde kamer met in plaats van een oude man pop, een schilderij met een eng gezicht dat steeds meer verouderde en op een skelet ging lijken terwijl een verhaaltje werd verteld. Daarna ging je een karretje in en door the Haunted Mansion. Het was wel spannend maar ik moet toegeven dat ik het voor Japans doen wel tegen vond vallen qua engheid (zelfs het Spookhuis op de Kermis is enger), maarja dat zal wel zijn omdat het Disneyland is haha! Ook hier was het te donker voor mooie foto's.
En toen we hierna buiten kwamen werd alweer alles afgezet. Want want want... Avond parade! Met lichtjes :D We zijn eerst even Ayaka kwijt geweest in het donker, dat ondeugende kind was gewoon in de rij gaan staan voor een draaimolen ding. De parade begon en het was prachtig. Hele mooie lichtjes en een super sfeer! Daarna gingen we eten, en ook dat mooi in thema natuurlijk. In het restaurant werden we ook echt als prinsesjes behandeld, mijn dienblad werd voor me gedragen terwijl we naar onze tafel werden begeleid.
Na het eten zijn we opgesplitst, want Jolanda en Hiromi wilden graag nog een keer in een achtbaan, maar Ayaka en ik niet. Dus aan het einde van de dag had ik dan toch mijn zin! Ayaka en ik gingen naar Winnie de Poeh. Het was al laat en de wachtrij viel dus ook mee. Tijdens het wachten gezellig met Ayaka gekletst en spelletjes gedaan. En daarna Winnie de Poeh. Ik kon helaas geen foto's maken tijdens de attractie, maar de omgeving van de wachtrij alleen was al geniaal. Zooo leuk en mooi!
De attractie was natuurlijk funfunfun, echt heel leuk! Ayaka en ik waren uiteindelijk eerder terug op de afgesproken plek: aan de voorkant van het Assepoester kasteel. Omdat we te vroeg waren trok Ayaka me ineens mee het kasteel in wat blijkbaar een soort van mini Assepoester attractie was, en waar bijna niemand meer was omdat het al tegen sluitingstijd was.
Ook hier hebben we het heel leuk gehad, leuke en mooie dingen van Assepoester gezien, en leuke foto's gemaakt waarbij je voor een wand moest gaan staan, en er een foto met flits gemaakt moest worden zodat er sparkless om je heen verschenen!
Buiten heb ik nog even voor fotograaf gespeeld voor allemaal enthousiaste Japanse jongens en meisjes die nog een laatste foto wilden maken voor het mooie verlichte kasteel. Later kwamen Jolanda en Hiromi weer terug en gingen we naar huis. Na twaalven waren we thuis. Helemaal moe en uitgeput, maar het was wel een super dag geweest! Thanks Hiromi&Ayaka! <3
Opvallende dingetjes:
- (Nog van paar dagen terug) Elk treinstation dat zijn eigen Theme song heeft. We vergeten ze allemaal steeds weer, behalve... die van Ebisu! Die is echt zo droog en leuk! Moeten ze in Nederland ook invoeren joh.
- Ook als het koud is, heeeel veel Japanse meisjes die in hele korte rokjes en broekjes lopen met blote benen. Kouuuudd!!!
- Japanners en popcorn. Toen we door Disneyland liepen zagen we soms hele lange rijen staan bij een kraampje en vroegen ons dan af waarvoor ze in de rij stonden. Popcorn. Dat was bij elke keer afvragen het goede antwoord. En vandaag liepen we langs Omotesando en toen zagen we weer een rijtje Japanners staan. Zelfs hier, in afwachting voor... POPCORN.
- OMIYAGE. We wisten al dat Japan een omiyage land is. Omiyage is een souvenir dat je meebrengt voor je vrienden of familie of zelfs collega's als je ergens heen bent geweest. En dat zijn niet zomaar sleutelhangertjes of knuffeltjes, maar echt speciaal daarvoor gemaakte chique koekjes en snoepjes dozen en andere dingen. We hebben gisteren onze ogen uit staan kijken hoe iedereen los ging in de Omiyage winkel.
- Bij alle winkels en kraampjes waar ze met eten werken doen ze echt zeer hygiƫnisch. Geld wordt niet in de hand geduwd maar in een bakje gelegd, en zelfs daarvoor gebruiken ze ook handschoentjes :D
- Het enthousiasme in Disneyland. Geweldig! IEDEREEN met allerlei soorten hoedjes, maskers en Disney accessoires. En dan had je ons. xD






Geen opmerkingen:
Een reactie posten