woensdag 26 maart 2014

Dagje Ebisu met Ellen&Maxime + Stagegesprek

Met een stagegesprek bij een Japans bedrijf in het vooruitzicht hees ik mijzelf vanochtend in mijn nette kleren en verzamelde ik alles dat mee moest. We hadden ook met Ellen en Maxime afgesproken op het station in Ebisu. Omdat we een beetje vroeg waren ben ik nog even bij Ayaka (het 10-jarige schattige dochtertje) in de huiskamer gaan zitten en hebben we samen een aflevering Hana Yori Dango en een stukje van een Japanse historische drama gekeken.

Wat later zijn we vertrokken en hebben we de trein naar Ebisu genomen. Op het station ontmoetten we Ellen en Maxime en zijn we met z'n vieren naar Yebisu Garden Place gelopen. Hier foto's genomen op een bekende plek die vaak gebruikt wordt in Japanse drama's en films, onder andere in Hana Yori Dango en Bokura ga Ita. Wat dus betekent dat op Matsumoto Jun op deze plek is geweest *__* En Ikuta Toma wahh!


Daarna zijn we gaan lunchen. Het duurde even voor we iets vonden (de Japanse lunchgewoonten blijven onwennig), maar dat was een minder groot succes dan verwacht. De service was slecht en Maxime en Jolanda hadden koude kip, wat blijkbaar zo hoorde maar wat nergens aan stond gegeven alsof het vanzelfsprekend was. Weten wij veel? Ellen en ik hadden wel lekkere krokante warme kip!


Wat later in de middag was het tijd voor mijn afspraak bij het Japanse bedrijf om kennis te maken. Ze hadden tijdens het mailcontact al gezegd dat ze eigenlijk niet echt aan stages doen maar toch vroegen ze of ik langs wilde komen. Eerst ontmoette ik met de vrouw met wie ik contact had gehad via mail, waarvan ik eigenlijk dacht dat het een man was dus ik wacht best opgelucht toen ze een hele lieve vrouw bleek te zijn. Samen met drie anderen ging ze met mij in gesprek, en het was best gezellig. 

Ze zijn een soort van drukkerij die onder andere computer cursus, design cursus, anime/manga boeken enz. uitgeeft, en ze waren verbaasd over het aantal dingen van Anime dat ik al kende.

Ze kwamen heel positief over en ze zeiden dat ze gingen kijken of ze toch nog iets konden bedenken aangezien ze niet echt stageposities hebben, en ik wel een paar maandjes full time stage zal moeten lopen. Maar of het nou iets wordt of niet, het was een zeer goede en leuke ervaring. Een keer echt aangevoeld hoe het voelt om in een Japans bedrijf te zijn, in beleefd taalgebruik met Japanse bedrijfsmedewerkers te praten en om businesskaartjes uit te wisselen. 

Ook bleven ze maar om de beurt van alles halen om cadeau aan me te geven, wat resulteerde in een leuke tas vol met boeken, posters, catalogussen, kaartjes en stickers.

Na mijn afspraak ben ik teruggegaan naar Yebisu Garden Place waar ik met de rest had afgesproken. Hier nog even gezeten en toen zijn we samen met Ellen en Maxime terug naar Harajuku gegaan om te eten. Lekkere spaghetti gegeten, en daarna afscheid genomen van Ellen en Maxime. Ik heb als toetje nog een Crêpe gehaald, eeeindelijk na al die dagen steeds verleid worden door al die heerlijk uitziende crêpe kraampjes!


Net weer wat meegepikt op de televisie want Ayaka was anime aan het kijken. Youkai Watch, had er nog nooit van gehoord maar moest er wel om lachen haha, best grappig.

Straks lekker vroeg slapen wannnt... morgen staat een uitstapje naar Disneyland met ons gastgezinnetje op de planning yay! Dat wordt dan mijn eerste keer naar Disneyland everrr!! Tanoshimi!




3 opmerkingen:

  1. Omg een crepe in Harajuku? Daar heb ik ook ooit een vrepe gehaald en die was ZO LEKKER ugh<333 Have fun in Disneyland!<3
    Iris M.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het zo vet dat je op stagegesprek bent gegaan! Ik hoop dat ze je aannemen :D ik zou het zelf evht niet durven... Mijn Japans is daar lang niet goed genoeg voor >.< de crepe ziet er btw heerlijk uit :D veel plezier morgen bij Disney!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Harajuku is leuk op Zondag, vlakbij station. :)

    gr marvin

    BeantwoordenVerwijderen