dinsdag 25 maart 2014

Shoppen in Harajuku poging 2 + dagje Minato

Gisteren zijn we opnieuw naar Harajuku gegaan om te kijken of het al rustig genoeg was voor een beetje winkelen. Het was Maandag dus dan hebben de meesten school of werk right?

Gelukkig was het wel wat rustiger maar toch stikte het nog van de studenten, in schooluniform en al. Hebben die zo lang pauze? Laat beginnen of juist vroeg uit? We hadden een beetje vaak zoiets van... Wat doen jullie hier, ga naar school XD Maarja, we hebben wat kunnen winkelen! Tijdens het shoppen nog interessante telefoonhoesjes gezien met verpeste Disney prinsessen.


Al snel kwamen we een all-you-can-eat restaurant tegen met een enorm toetjes buffet en besloten daar 's avonds te gaan eten. Het was er wel poepie druk, dus we zouden er op tijd heengaan. Onze lunch hebben we gegeten bij een wafel-café waar ze allerlei rare soorten wafel combo's hadden van wafel-pizza tot wafel-sandwich. Na het eten zijn we verder gaan shoppen en hebben wat later nog ergens een heerlijke mango-appel Bubble Tea gescoord.

Tot onze blijdschap vonden we ook voor de eerste keer een groenteboer waar ze fruit hadden voor niet zo heel erg duur! Nog nooit zo blij geweest om eindelijk fruit te vinden (ja dat is best wel zeldzaam hier). We hebben een netje mandarijnen meegenomen, en 2 bakjes aardbeien omnom! Vanochtend hadden we dus lekker boterham met aardbeien als ontbijtjeee :D Ondertussen hadden we al best wat zakjes vol aan aankopen, dus we besloten even terug naar huis te gaan om de spullen te droppen en uit te rusten.

Toen we uitgerust waren gingen we naar het all-you-can-eat restaurant en hebben daar eerst pasta en curry gegeten, en hebben daarna het toetjesbuffet aangevallen. We schepten allebei een bord vol, zetten die in het midden van de tafel en proefden van alles wat. We kregen het uiteindelijk niet op helaas want het was teveel, maar we hadden wel van alles wat geproefd doordat we met elkaar deelden :) Gelukkig konden we het weggooien en moesten we niet betalen voor de leftovers zoals je wel eens hoort bij all you can eat. Of nouja, we hebben het weggegooid en niemand zag het, maar omdat er een prullenbak was bij waar je je borden moest neerzetten namen we aan dat het mocht.



Van een paar dagen alleen maar winkelstraten word je uiteindelijk ook best wel moe, dus vandaag wilden we eventjes iets anders. We hebben de trein genomen naar Minato en zijn richting de Tokyo Tower gaan lopen. Onderweg merkten we al gauw het verschil met Harajuku en Shibuya. Hier liepen vooral zakenmannen rond, heeeel veel. Overal kleine kuddes zakenmannetjes en zakenvrouwen waren er ook tussen. En de hele dag door zagen we ze lopen, dus waren we opnieuw benieuwd naar de werktijden en pauzetijden. Of misschien waren ze wel steeds op weg naar meetings, no ideeaa.


Het was echt verfrissend om weer een heel ander soort Tokyo te verkennen. Onderweg naar de Tokyo Tower hebben we nog snel lunch bij een supermarkt gehaald en buiten op een muurtje opgegeten. Later kwamen we nog langs de Zojo-ji Tempel en de Unborn Children Garden, en werden we nog aangesproken door een aardige Japanner en een vieze Italiaan. De Italiaan pakte steeds onze hand of schouder vast en op de foto zie je ook al z'n vieze blik xD De Japanner was wel heel aardig! Uiteindelijk foto met ze gemaakt bij de Unborn Children Garden.


Na nog een stuk wandelen bereikten we eindelijk de Tokyo Tower. Buiten stonden al de Tokyo Tower mascottes die wij er erg grappig uit vonden zien. Uiteindelijk hebben we ze de rest van de dag dildo's genoemd...



Verder was er buiten nog een interessante show aan de gang met een aapje in kleertjes, wat wel heel schattig was maar toch ook wel een beetje zielig. We zijn ook op de foto geweest met Tokyo Tower mascotte Dildo-san.



We zijn ook de Tokyo Tower in geweest en gingen naar boven. Mooi uitzicht! Je kon kiezen tussen Main Observatory en Special Observatory (die was hoger), maar we kozen voor de Main... die vonden we al hoog genoeg!


Na het bewonderen van het uitzicht zijn we weer helemaal terug naar het station gewandeld. We hebben de trein terug naar Harajuku genomen en zijn gaan eten bij een restaurantje vlak bij onze verblijfplaats. Daar lekker gegeten, daarna nog even stukje gelopen en toen naar huis gegaan.

Nu nog even chillen op onze kamer. Ik belde net per ongeluk een Japanse vriend op wahah. Ik was onhandig aan het doen op LINE met mijn dikke vingers en toen drukte ik per ongeluk op Free Call. Ik had snel geannuleerd, maar hij belde terug. Dat was awkward telefoongesprek, maar we gaan in ieder geval met hem en een vriend van hem chillen volgende week. Hij had Hanami plannen had ie gezegd! Tanoshimi! Maar eerst deze week in Harajuku nog. Morgen gaan we weer ergens anders heen, naar Ebisu! Ik heb daar een gesprek bij een Japans bedrijf, wahh. Hard proberen mezelf niet voor schut te zetten met falende Keigo (beleefd Japans taalgebruik).

 Opvallende dingetjes:

- Ze zijn ook hier in Japan wel gek op het lied Let It Go, en draaien het vaak in alle winkels, en ik heb ook echt alle versies wel een keer gehoord: Engelse filmversie, Engelse pop-versie, Japanse filmversie en de Japanse pop-versie. Ik blijf het een geweldig lied vinden dus super leuk om het steeds te horen ^^
- De meeste paspoppen hier hebben geen hoofden! Why! Het is zo vreemd. Zelfs hoedjes en petjes worden geshowd op hoofdloze poppen.
- Dit was eigenlijk al iets vanaf de eerste dag, maarja, toiletbrillen zijn verwarmd xD Niet alleen in de hotels, maar zelfs ook hier bij onze homestay. 
- In de Japanse winkels draaien ze vaak super leuke verJapanste remixachtige versies van top 40 muziek!
- Er zijn best veel Japanners die door het rood lopen. In Shibuya gezien maar ook in Harajuku. Ik herinner me dat we achter de menigte aanliepen en dat Maxime heel droog zei: "Waarom lopen ze door het rood...? Waarom doen wij mee?! XD" 
- FIETSERS ZIJN GEVAARLIJK. Er is niet echt een duidelijke fietsregel hier in Japan denk ik, maar hier rijden ze zowel op de autoweg als op de stoepen! Vandaag werd ik bijna van mijn sokken gereden toen een Japanner de hoek om kwam crossen op zijn fiets. 
- Tijdschriften zijn duur!! Nouja, niet allemaal, maar we zijn al best vaak tijdschriften tegengekomen van ongever €15,- of hoger. Duurduurduur. 
- De meeste restaurants hier zijn voor lunch... Japanners en hun aparte lunch gewoontes! Zelfs bij het all you can eat restaurant, wij gingen er rond een uur of 5 heen en er was bijna niemanddd... En was grappig haha, we zaten daar dus bijna als enige, en zo'n vrouwtje was de tafels aan het schoonmaken. En om de zoveel seconden riep ze haar reclame zin wat iets inhield van: DIT IS SWEETSPARADISE, KOMT DAT ZIEN. Like a robot! We zagen dat ze een oortje in had en vroegen ons af of ze een soort recorder aanhad dat om de zoveel tijd aangeeft dat ze d'r zinnetje moet blèren. 


1 opmerking:

  1. Ik ben bij dezelfde Sweets Paradise geweest!! Was echt geweldig en het is zo jammer dat we hier in Nederland niet zulke formules hebben >.< De combo van al die zoetigheid en spaghetti blijft apart, maar ik heb toen wel alles uitgeprobeerd xD
    楽しんでね!

    BeantwoordenVerwijderen