Maandag ben ik naar het postkantoor geweest en heb ik een brief met een kleinigheidje op de post gedaan voor mama. Het is bijna moederdag he? :D Ik was er zelf naartoe gelopen, en toevallig op hetzelfde moment kwam Jolanda het postkantoor binnenwandelen. Zelfs als we niks afspreken gebeurt dat dan weer haha! Dus dat was even grappig. Ook gelijk wat postzegels gekocht voor de volgende keer. Daarna ben ik wat boodschapjes gaan doen, en heb ik (merk ik nu net) ook mijn vorige blog geschreven haha. Ik had toen nog niks geschreven over mijn post naar mama omdat het een verrassing moest zijn :3
Dinsdag zijn we dus weer terug naar Shinjuku gegaan voor ons simkaartengedoe. We waren weer lekker de irritante Gaijins, en ze moest het bedrijf weer bellen want volgens mij geloofde ze er niks van dat we een Docomo medewerker hadden laten bellen, en dat er gezegd was dat we ons geld terug konden krijgen. Nou na heeel veel bellen bleek dat dus wel te kunnen (yeahhh) dus hebben we een nieuwe simkaart gekocht, en deze kon ik wel activeren! Ik heb nu dus eindelijk overal internet op mijn telefoon, en ben dus overal bereikbaar :)
Woensdag sloeg ik net bijna over met typen haha. Die dag hadden we ons mondeling >.< Het was een doodnormaal gesprek + een roleplay, en ja ik heb hier en daar wel een beetje gederpt. Ik was zo stom om over dingen te beginnen die ik helemaal niet uitleggen in het Japans, en uiteraard had ik kunnen verwachten dat ze zou vragen "Wat is dat dan? Hoe zit dat in elkaar? Waar gaat dat over?", en ja op die manier kletste ik mezelf soms een beetje vast. Aan het einde was ze enthousiast en zei ze "Jouzu deshita!" ("Het ging goed!") maar ik was er heilig van overtuigd dat ze dat zei om me te troosten na al die awkward silences en mijn prachtige Japanse gebrabbel.
En ik had sinds de Pinokkio-attractie in Disneyland al heeel erg zin om Pinokkio te kijken maar dan wel in het Nederlands met de vertrouwde stemmen voor de extra nostalgie. Savannah hielp me uit de brand en downloadde hem voor me (ik durf hier geen torrents te downloaden door de strenge anti-download regels?!XD), en stuurde hem via de mail. Dus ik heb die avond Pinokkio gekeken :D
Donderdag was de dag dat alle clubs nieuwe leden konden werven. Voor het eerst viel het niet op dat Jissen een vrouwenuniversiteit was, want er liepen ook overal jongens rond om mee te helpen met flyeren voor hun clubs. We zijn eerst even in de kantine wezen eten, en deze keer koos ik voor curry. Hij was gelukkig niet te pittig en erg lekker! :) Tijdens het eten keken we alvast een beetje toe hoe clubs in de kantine aan het flyeren waren en kregen zelf ook het een en ander in onze handen geduwd.
Uiteindelijk kwamen we bij de Lacrosse club waarvan de meisjes me Maandag aanzagen voor een Japanse student. Sinds die dag was ik ze nog wat vaker tegengekomen en elke keer zwaaiden ze want ze herkende me gelijk :'D Ondanks dat ik voor dat ik hier kwam had bedacht dat ik zeker niet bij een sportclub wilde trok deze club me toch wel gelijk aan. Het is een hele leuke groep meiden en de sport is ook iets heel nieuws voor me. Ik had nog nooit zo'n stick in mijn handen gehad dus ik vroeg me af of ik het überhaupt zou kunnen, dus één meisje ging even met me oefenen de bal naar elkaar over te spelen met behulp van de stick. Dit ging niet heel slecht!
Daarna mocht ik proberen snoep te winnen door de bal tegen kartonnen getallen de schieten in de goal. Ik heb 2x geraakt en kreeg 2 zakjes snoep mee :D Met mijn winst op zak verder gelopen en opzoek gegaan naar de Manga Club want daar was ik ook wel benieuwd naar. We kwamen onderweg Kana nog tegen yayy! Ze hadden er heeeel veel clubs maar het duurde een tijdje voor we de Manga Club vonden, daar waren we blijkbaar een keer straal voorbij gelopen. Deze leek ook wel gezellig maar voor mij nog steeds niet gezelliger dan de lacrosse club.
Eenmaal weer thuis heb ik alle flyers tevoorschijn gehaald en bedacht ik me wat me nou echt leuk leek. Je had zoveel keuzes! Je had verder nog de acapella-club, de boogschiet-club, de kimono-club, de foto-club, de kunst-club, heel veel soorten muziekclubs, de volleybalclub, de voetbalclub, de badmintonclub, de kookclub, de blaasinstrumentenclub, de musicalclub, de festival-organisatie-club, de feest-organisatie-club, de Japans-les-geef-club (ze vroegen ons en we waren like... beetje arrogant om als buitenlander andere buitenlanders Japans te gaan lerenn. Ok doei xD), de geurenclub (?!?! heel apart), de balroomdance-club, de otaku-club (cosplay/anime kijken enz.), de filmclub, de knutselclub en ja nu hou ik ermee op.
Uiteindelijk besloot ik toch om terug te lopen naar het veld van de Lacrosse spelers om te kijken of ze er nog waren. En ze waren er nog! Ik heb me daar opgegeven voor hun kennismakingsactiviteiten. Gisteren heb ik weer een chilldagje gehad. Het was ook erg slecht weer (super koud en regenachtig ineens!) dus ik ben lekker binnen gebleven en heb maar wat aan mijn Kanji en KLV gedaan. 's Avonds heb ik eindelijk met Saffie geskyped en het was gelijk dolle pret.
Vanochtend moesten we vroeg opstaan want... we gingen naar de Tachikawa Bosaikan. Hier leer je om te gaan met rampen zoals aardbevingen, brand etc. We waren met z'n vijven, mijn Unit Leader Manami, Jolanda, en Sieun en Heewon (de Koreanen). Ik had dit al een keer op Vera haar blog gelezen van toen zij er was, dus ik wist al wel een beetje wat ik kon verwachten. Ik wist alleen nog niet zeker of ik het leuk ging vinden xD Maar het was wel leuk! Ook al hoort het in het echt niet leuk te zijn.
We begonnen bij een aardbeving simulator, gingen daarna verder naar het rookdoolhof, moesten toen leren wat te doen als iemands hart stilstaat, en we leerden een brand te blussen. De aardbeving simulator was best eng, ik kan het me niet voorstellen dat zoiets echt zou gebeuren xD
Dusss vandaag ook weer geleerd hoe een aardbeving voelt, wat je wel en niet moet doen in het geval van rook, dat spuiten met een blusser leuk is en dat mensen die door mij gered moeten worden doomed zijn. Aan het eind hadden ze ook allemaal telefoons waar je kon oefenen hoe je 119番 (de Japanse 112) moet bellen en wat je moet zeggen.
Daarna konden we weer gaan en splitsten we op toen we weer op het station waren. Manami ging namelijk naar haar oma, Sieun wilde naar de 100 yen shop, Heewon liep achter Sieun aan en Jolanda en ik gingen terug naar Hino. Ik had namelijk afgesproken met de lacrosse club voor hun eerste kennismakingsactiviteit, dus ik wilde gauw terug. Jolanda moest even haar Suica opladen en daarna zijn we vlug de trein in gehopt. We kwamen daar heel toevallig Heewon tegen die toch besloten had om weer terug te gaan. Even later bleek dat we alledrie enorm aan het derpen waren want we stonden in de verkeerde trein. We dachten nog toen we Heewon tegenkwamen van oohh dan zitten we zeker goed (we hadden namelijk al een beetje onze twijfels), maar nee. Dus we moesten de volgende halte er vlug uit, weer terug naar Tachikawa en daar de goede trein richting Hino nemen.
Ondanks de klunzige vertraging was ik alsnog ruim op tijd. Ik heb nog een stukje drama gekeken (Bride of the Century) en ben daarna naar de afgesproken plaats gegaan. De lacrosse club was er al, en we gingen met z'n allen picknicken. Ze hadden allemaal zelfgemaakt eten meegebracht en het was erg lekker!
Na lekker gegeten en gezellig gekletst te hebben gingen ze alles klaarzetten voor een proef-wedstrijdje. We waren met 4 newbies, en alle 4 ook nog nooit lacrosse gedaan dus dat was wel spannend. We werden in 4 team verdeeld, per team 1 newbie xD Gelukkig begonnen de andere 2 teams, dus ondertussen konden wij nog even oefenen met overspelen.
Het wedstrijdje spelen viel enorm mee en het was erg leuk! Ik heb best vaak gescoord en we hebben alle 4 de wedstrijden gewonnen :D Daarna hadden we nog even wat gekletst en afgesproken voor de volgende kennismakingsactiviteit, Maandag! Heb er al zin in ^_^
Ik moet toch nog even wennen aan de lacrosse regels, en bedacht me dat de sport voorkomt in de film Wild Child :D Ook deze film heeft Safje voor me gedownload, dus die ga ik nu kijken!
Opvallende dingetjes:
- Vanochtend praatte ik met Manami, en het bleek dat toen ik in bed lag en ik in al mijn slaapdronkenheid dacht dat mijn huisgenootjes aan het feesten waren omdat het bed trilde, er eigenlijk een kleine aardbeving aan de gang was. Looool :'D
- De vrouw van de Tachikawa Bosaikan was echt genadeloos. Ze wist dat we Nederlands waren maar praatte super snel. Soms verstond ik maar de helft, maar gelukkig begreep ik de grote lijnen xD
- Alle chips en snoep zit hier in een best klein zakje! Ik heb het steeds maar gelijk op. Ze moeten grotere zakken hebben! xD
- Vandaag weer iemand met zo'n loopaandoening gezien. Japan is ook niet bepaald rolstoel-vriendelijk, heel veel plekken zoals metrostations enz. hebben geen lift, en soms zelfs niet eens een roltrap! Gehandicapten zijn dan doomed.
- Mijn Unit Leader praat altijd in derde persoon xD
- Had ik al gezegd dat het kraanwater hier vies is? Ik stoor me er nog altijd aan.
- Heeft niks met Japan te maken, maar jee wat is de Disneyfilm Pinokkio toch eigenlijk cru! De kinderfilms van vroeger toch.







Geen opmerkingen:
Een reactie posten