We hadden om 10 uur al afgesproken met een Japanner met wie ik al sinds mijn eerste studiejaar in contact ben. Kenny, eigenlijk Kenichi maar ik heb hem altijd bij zijn bijnaam Kenny genoemd. Dus ook vandaag. Ik heb hem op Ameba ontmoet, en sindsdien hebben we veel gepraat en heeft hij me ook wel eens geholpen met mijn huiswerk enz.
Na wat gekluns op het station van Ueno vonden we elkaar gelukkig. We zijn met z'n drieën met de trein naar Harajuku gegaan waar we zijn vriend zouden ontmoeten. We hebben daar even gewacht, en toen we wat water wilden halen zei hij nee nee, het is druk, blijven jullie maar hier! Dus hij is voor ons naar de verkoopautomaat gegaan om water te halen. Aww XD Uiteindelijk ontmoetten we de vriend van hem, die een vriendin bleek te zijn! Ik had steeds gedacht dat het ook iemand van het mannelijke geslacht zou zijn, maar het was een heel lief meisje! Of nouja, eigenlijk een vrouw van 28 maar ze leek natuurlijk veel jonger.
Met z'n vieren zijn we toen vanaf Harajuku naar Shibuya gelopen. Daar gingen we naar de Don Quijote, een winkel waar we een andere vriend van hem ontmoetten, deze keer wel een mannelijke. Ik dacht dat hij maar één iemand had meegevraagd dus was wel verrast, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd ! :) Na kennis gemaakt te hebben gingen we in de Don Quijote inkopen doen voor Hanami, wat een soort van Japanse traditie is tijdens de tijd van de kersenbloesems. Japanners gaan dan bij de kersenbloesems zitten op een kleed met eten en drinken, en ja... that's it eigenlijk hahaha. Een soort van uitgebreide picknick, maar dan bij de Sakura (kersenbloesems). Blijkbaar is de Don Quijote een populaire winkel voor Hanami-inkopen, want het stikte er van de Japanners die daar kleedjes, eten en drinken kochten.
Natuurlijk moesten zij alles betalen voor ons, typisch Japanners! We werden zelfs met Fanny eerder de winkel uitgestuurd omdat het zo druk was en ze dat vervelend vonden voor ons (hetzelfde excuus die hij gebruikte om water voor ons te halen). Dus hebben we buiten gewacht terwijl zij verder winkelden en afrekenden.
Uiteindelijk zijn we naar het park gelopen, het Yoyogi park. Het duurde even voor we er waren en een plekje hadden gevonden, want ze waren maar aan het bellen met andere mensen en probeerden met hun af te spreken want die waren blijkbaar ook in hetzelfde park voor Hanami. Alleen is dat park wel erg groot, met suuuper veel mensen dus dat was eventjes zoeken xD
Na een tijdje hadden we eindelijk het plekje gevonden en konden we gaan zitten, en belangrijker nog... ETEN, want wij hadden zo'n honger haha. Die honger was ook al gauw weer weg want pfoe, voedsel genoeg. Overload zelfs!
De Japanners gingen natuurlijk aan de alcohol, ook al was het nog best vroeg in de middag. Wij hebben braaf aan de sap gezeten hoor. Ik heb wel een shotje Koreaanse drank geproefd, die was gelukkig niet zo sterk. Was wel interessant! Ze schonken het in een apart... ding.. en je moest met een hamertje op de deksel slaan om hem open te maken. Soort van traditie-ding weer. Maar dan Koreaans...?
We hebben dus de rest van de middag lekker chill gezeten, gekletst en gegeten en gedronken. Ze hadden allerlei snacks, en er kwam nog een reuze Taiyaki voorbij waar we allemaal van gesmuld hebben.
Ik heb ook nog een stukje gewandeld met Kenny en het park bekeken. Daarna weer bij de rest gezeten, en rond een uur of 3 zijn we gegaan. Fanny, Jolanda en ik moesten naar de wc en zouden daarna naar de wc gaan. Er waren wel wc's in het park, maar als je die rijen zag... ok doei.
Jolanda en ik waren stiekem en gemeen wel erg blij toen Kenny meeging en zijn vriend Shingo uiteindelijk bij de rest bleef. We hadden namelijk maar voor 2 personen souvenirs meegebracht omdat we niet op 3 gerekend hadden. Dusja... We zijn bij een warenhuis naar de wc gegaan, en zijn daarna naar het station van Shibuya gelopen. Onderweg kwamen we nog langs heeele schattige hondjesss!
Op het station gaven we de souvenirs en namen we afscheid. We zijn met de metro teruggegaan naar Tawaramachi, naar ons hotel. Voor de rest niet veel meer gedaan. Voor de eerste keer avondeten bij de Convenience Store gehaald en in het hotel opgewarmd en gegeten nomnom. De helft van de sushi kreeg ik niet op though, maar we hebben een koelkastje op onze kamer dus gnagna. MORGEN.
Het was weer een geslaagde dag! Voor het eerst Kenny ontmoet, veel nieuwe mensen leren kennen, en een nieuwe vriendin erbij! Fanny is echt heel lief, en ze stelde ook voor om nog een andere keer samen af te spreken. We hebben in ieder geval elkaars LINE dus we kunnen in contact blijven en zeker nog een keer iets afspreken. Ze wil ons wat meer van Tokyo laten zien wanneer we tijd hebben. Tanoshimi!
Opvallende dingetjes:
- Het metro symbool hier dat op die van de Albert Heijn lijkt. Toen we pas net in Japan waren trapte ik er al wel eens in toen Jolanda zei: hee, Albert Heijn! Maar nee. Metro.
- Geen wildplassende Japanse mannen, allemaal netjes in de rijjj! Of ze moesten allemaal poepen, dat kan natuurlijk ook. Shingo zei later dat het een uur-lange wachtrij bleek te zijn, omdat hij iemand die vooraan stond in een opvallend jasje een uur geleden aan het begin had zien staan. Haha, germ. Als je hoognodig moest kon je het dus schudden, zowel als man als vrouw. Ik heb een foto gemaakt van het laatste gedeelte van de rij, maar hij was dus veel langer.
- Kenny faalde een beetje. Wij wisten eerder de weg naar onze metrolijn dan hij haha, hij liep steeds verkeerd! Zelfs Japanners verdwalen in hun eigen ingewikkelde stations.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten