Eenmaal in het hotel waren we helemaal moe en hebben we even uitgerust. Daarna zijn we gaan zoeken naar een leuk restaurantje om te eten. We vonden er één zowat naast het hotel, en dat was wel een succes! Een Japans restaurantje waar je bij een machine ding al moest intoetsen wat je wil bestellen. Je kreeg daar een bonnetje van en die moest je afgeven, en dan kreeg je je eten. Ik heb heeerlijke Katsu-don gegeten. Het was wel een flinke portie (voor weinig geld yay) maar ik heb wel alles op kunnen eten! Behalve de miso soep, die paste eeecht niet meer.
Daarna nog een stukje rondgelopen, even wat gehaald bij de Family Mart, en toen weer terug naar het hotel. Ik heb heerlijk gedoucht en rustig aan gedaan. Begonnen met een nieuwe drama kijken (Gu Family Book), en redelijk op tijd gaan slapen.
Vandaag hebben we de metro genomen naar Asakusa, en van daaruit de trein naar Tokyo Skytree. Dat was echt maar heeel kort en we bedachten ook dat we net zo goed hadden kunnen lopen. Bij Tokyo Skytree hebben we eerst wat winkeltjes bekeken, daarna de Tokyo Skytree zelf, en daarna weer wat winkeltjes.
We hebben ook even een kleine stop gemaakt bij Mister Donut, onze eerste keer! Heerlijke donut...balletjes? gegeten.
Hierna zijn we richting Asakusa gelopen. Onderweg kwamen we langs allerlei leuke straatjes, winkeltjes, en uiteindelijk langs prachtige Sakura bomen. Na nog een stukje lopen kwamen we toevallig langs de Senso-ji Temple. Super mooooi. Onze camera's flink mishandeld hier, haha.
We hebben ons hier best een tijdje vermaakt, en toen zijn we gaan zoeken naar een leuke plek om te lunchen. Het duurde even maar geduld wordt beloond, want we hadden hele lekkere sandwiches op! Onderweg waren we ook nog langs een random aquarium gelopen, hier hebben we ons kostelijk vermaakt.
Na de lunch hebben we nog een beetje rondgelopen, en daarna zijn we teruggegaan naar het hotel. Ik heb vanmiddag ook nog een nieuw hangertje gescoord voor aan mijn portemonnee!
In het hotel lekker gechilld en uitgerust, en rond een uur of 6 vertrokken we naar Ueno om te eten. Daar een heel leuk en gezellig restaurant gevonden met een hele leuke sfeer, en rustig aan gegeten. Na het eten nog even een stuk van Ueno verkend, maar het was best fris geworden alweer dus zijn we toch maar weer vlug naar het station gegaan om de metro naar Tawaramachi te nemen, waar ons hotel is.
En nu de rest van de avond chillennn, en morgen naar AKIHABARA! Deze keer de binnenkant hi hi hi.
Opvallende dingetjes:
- Ook al eentje die we vanaf de eerste dag wisten, maar sinds gisteren weer vers in het geheugen. De Japanse stoepen zijn niet koffer-vriendelijk. Ze hebben steeds van die vreemde gele bobbel-streep achtige dingen waar de koffers moeilijk overheen komen.
- Pizza is duur hier in Japan! *vaak*
Derpmomentjes en lolletjes
- We kwamen er gisteren achter dat ons hotel Toyoko Inn heet... We hebben hem altijd Tokyo Inn genoemd, al die maanden over Toyoko heen gelezen.. XD
- Zelfs na het uitvinden van de naam Toyoko Inn, typte ik 3x Tokyo Inn bij het inloggen bij Wifi en vroeg me af waarom hij het niet deed...
- Vanochtend probeerde ik per ongeluk met mijn hotel pas in te checken bij de metro ipv mijn Suica pas.
- Er is gisteren iets misgegaan met in- en uitchecken met mijn Suica pas waardoor ik nu 2x illegaal heb gerezen. Oops...
- Ik gooide net onze mooie vloerbedekking onder met water. Mijn Lee Min Ho handdoekje saved the day.
- Jolanda en ik houden allebei niet van prik en hebben allebei per ongeluk water met prik gekocht. Derp..
- Facebook die dronken is. Elke keer bij foto's uploaden herkent hij de gekste dingen als gezichten. Onder andere de kanji van 間 en allerlei knuffeltjes en popjes.
- De pinguin pas zingen in de metro met onze Suica passen.
- Nog steeds het Ebisu melodietje zingen, elke dag op z'n minst 1x.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten