zondag 23 maart 2014

Welcome in Harajuku! :D

En gisteren was de laatste dag van het reizende trio! Na 's morgens uitgecheckt te hebben bij het hotel zijn we samen met onze zware rot koffers weer naar het station gelopen. Daar hebben we afscheid van Maxime genomen bij het Hachiko standbeeld en zijn Jolanda en ik opzoek gegaan naar de trein richting Harajuku. We gingen het station in en het ging gelijk al niet zo soepel, want we checkten gelijk op de verkeerde plaats in met onze Suica Pass en konden vervolgens nergens langs.. :') Hierdoor moesten we steeds de irritante Gaijins (buitenlanders) uithangen en moest een man steeds voor ons de poortjes opendoen.

Na nog meer geknoei en de weg vragen kwamen we eindelijk aan op het juiste perron en kwam ook al gauw de trein aangereden. Harajuku was echt heel kort met de trein en we hoorden later zelfs ook dat je kan lopen vanaf Shibuya.

Bij het station hebben we gewacht tot de moeder van onze Homestay ons op zou komen halen. Gelukkig vond zij ons want wij hadden haar onmogelijk kunnen herkennen. Ze had ook een mondkapje op, en haar haren kort geknipt. Blijkbaar zijn de mondkapjes trouwens voor hooikoorts. Aiii. Maar het was fijn dat ze ons vond, en we gingen met haar mee naar huis. Ook dat viel niet mee want ze nam ons mee door de drukke winkelstraten van Harajuku... met onze koffers... en haar fiets voor onze handbagage.... xD Dus dat ging nogal moeizaam, want het was bloedjeheet, hartstikke druk, en we keken onze ogen uit terwijl we goed op moesten letten waar we liepen. Zo ben ik ook met mijn koffer over de voet van een meisje gereden volgens Jolanda. Germm :(



In het appartement waar ons Homestay gezinnetje woont hebben ze ook geen lift, dus die koffers de trap op slepen was al helemaal een feest. Gelukkig werden we goed geholpen door Hiromi (Homestay mama). We hebben een hele chille kamer en het dochtertje is zooo lief! Ze is erg vrolijk en was al karaoke aan het zingen toen we binnenkwamen. Ze was ook erg blij met de snoep die we voor haar meegebracht hadden uit Nederland :D We hebben haar er ook al veel uit zien snoepen!


Nadat we onze spullen een beetje uitgepakt hadden en gesetteld waren vroegen we waar ergens we lekker zouden kunnen lunchen, maar in plaats van dat te zeggen heeft ze gelijk lekkere noedelsoep voor ons gemaakt. We hebben met z'n vieren gegeten, veel gekletst en daarna nog even thee gedronken. Daarna gingen Jolanda en ik eindelijk Harajuku verkennen. We hebben de winkelstraten verkend, ondanks de drukte toch nog sommige winkels in geweest en we hebben ook een beetje geshopt bij de 100 yen shop. Een soort van 1 euro winkel. 

Uiteindelijk zijn we terug naar het station gelopen om even te zoeken naar een kaart van Harajuku. Daarna zagen we een soort van pleintje en liepen we even door, en vervolgens kwamen we vanuit alle drukte ineens patsboem terecht in een heel rustig en vredig park omringd door bomen en met prachtige shrines en andere historische bezichtigingen. Hier zijn we doorheen gewandeld tot we uiteindelijk aan de andere kant weer uitkwamen en vanaf daar weer terug naar het centrum zijn gelopen. Onderweg zijn we nog langs een dierenwinkel gekomen met een heeele schattige puppy en kitten, maar wel in zo'n zielige glazen bak. En we kwamen zo'n knappe jongen tegen dat ik er een bloedneus van kreeg. Nee grapje, maar ik heb wel een bloedneus gehad...


We kregen zo onderhand ook al honger en zere voeten, en dat is ook even zo gebleven want een restaurantje in Harajuku vinden viel nog niet zo mee. Ten eerste bestaat Harajuku grotendeels uit kledingwinkels, en als we een restaurantje zagen was het of een heel klein eat&go eettentje (wij willen graag lekker rustig zitten en eten op z'n Hollands), of een te duur en chique restaurant. Het heeft even geduurd maar uiteindelijk vonden we toch nog wat we zochten en hebben we heerlijk gegeten :) Morgen maar gelijk even aan Hiromi vragen naar the places to be qua eten. 

Hierna terug naar huis gelopen met een kleine verdwaling hier en daar. Op onze weg nog een combini-tocht gemaakt (Convenience Store, kleine 24 uur lang geopende supermarktjes). We hebben er verschillende bezocht en gekeken wat ze er allemaal hebben, en wat gekocht wat ons lekker leek als ontbijt. 

Eenmaal thuis heb ik lekker gedoucht, en nu nog even genieten van het fatsoenlijke internet op de kamer en dan slapen :)

 Opvallende dingetjes van vandaag:

- Het dubbele omroepen in de trein. We vonden het wel grappig xD "Het volgende station is Harajukuuuu. Harajukuuuuu." Op deze manier. 
- In Anime zit soms meer werkelijkheid dan verwacht. Zo vond ik altijd dat soms stemmetjes wel heel typerend of overdreven ingesproken werden. Maar sommige mensen praten hier echt zo! Met stemmetjes die heel hoog klinken, lange klanken, en soms klinkt het zelfs alsof ze met dichtgeknepen neus praten. 
- Jolanda en ik kwamen erachter dat we nog steeds de gewoonte hebben om Nederlands te praten met Japanse woorden erdoorheen. Zo noemen we bijvoorbeeld Japanners altijd Nihonjin. Dit moeten we echt afleren haha, ik zou het ook raar vinden als ik buitenlanders in hun eigen taal zou horen praten like blablablabla Nederlanders blablablabla.
- We gingen naar de Mac Donalds om naar de wc te gaan. En we weten dat Harajuku vooral meisjes trekt, maar eenmaal in de Mac Donalds was het wel heel grappig om alleeeen maar meiden te zien. De enige jongens die er waren (3 ofzo) die waren er met hun date. Voor de rest alleen maar meisjes. En de rij voor de wc was like this:








Geen opmerkingen:

Een reactie posten