En voor ik het eigenlijk besefte was ik weg! Met mijn reisgenootjes Jolanda en Maxime vertrok ik dan eindelijk naar Japan.
Overstappen op Dubai was wel lachen. Het leek alsof wij heel erg voorop liepen, of dat we gewoon een heeele andere verkeerde route genomen hadden want er was bijna geen mens te bekennen in de gangen, tot we bij de main dinges van het vliegveld aankwamen. Daar even toerist gespeeld en wat foto's gemaakt en gefilmd. Het vliegveld was enorm en we moesten met een trein naar de andere kant voor onze overstap.
In het vliegtuig heb ik me als een kind vermaakt met dat entertainment schermpje. Spelletjes gedaan als Sudoku, Bejeweld, Tetris, Trivia spelletjes (hier kon ik niks van :$) enz. Verder heb ik ook Mamma Mia! in het Japans gekeken, een Japanse film gekeken met Matsumoto Jun (zwijmel), en de Kleine Zeemeermin in het Japans. Ik heb zelfs ook eventjes Sims gespeeld! En de rest van de vlucht bestond voornamelijk uit pogingen doen tot slapen, wat niet heel slecht ging. Al kan ik ook weer niet zeggen dat ik lekker geslapen heb. We hebben wel goed rekening gehouden met wanneer we wel en niet gingen slapen, waardoor we nu dus ook geen last hebben van Jet Lags.
Het eten van Emirates beviel zeer goed, erg lekker en ook zeker niet te weinig. Wel 3 maaltijden gehad! Ik had van allemaal een foto willen maken, wat de eerste keer lukte, tweede keer half (de Soba heb ik als een hongerig paard opgegeten), en de derde keer niet, want toen dacht ik alleen maar aan eten.
Toen we in Tokyo geland waren nog even een gezellig praatje gemaakt met de Japanse stewardess tijdens het wachten, en daarna wat dingetjes ingevuld en onze koffers opgehaald. Nog staan klunzen bij de pinautomaat maar uiteindelijk was het gelukt (na 5 keer opnieuw de pas erin gedaan te hebben doordat ik teveel twijfelde over het bedrag dat ik wilde ophalen). En na al dat gewacht en gedoe eeeiiindelijk naar het hotel. We konden met een gratis pendelbus gaan. In het hotel onze eerste Jidouhanbaiki -aanwinst opgegeten (Japanse verkoopautomaat), en daarna gedoucht en nu dit typen en slapennn!
R.I.P. muismat, die heeft de reis niet overleefd
- Steeds aangestaard worden door Japanners. Waarschijnlijk door de combo van mijn uiterlijk, Nederlands gebabbel en de 南大学-trui die ik aanhad?
- De 2 oudere Japanse mannen die eerst naast ons zaten bij de gate op Schiphol, toen naast ons tafeltje op het vliegveld in Dubai, later vlak bij onze zitplaats bij de gate, en later ook in ons zicht in het vliegtuig. Ze hadden nette pakken aan en leken business mannetjes, maar ze reisden niet met First of Business Class.
- Heeeeeel veel Japanners met een mondkapje. Heerst er een ziekte?
- Toen ik Mamma Mia! in het Japans keek viel me op dat ze alles wat ook maar een beeeetje expliciet is eruit hebben geknipt. Zoals de blote billen met tattoos, en Tanya die een soort van beweging met haar borsten maakt. Haha.
- Japanners die bier of wijn bestelden bij hun ontbijtje in het vliegtuig. Jum?
Sims in het vliegtuig hahaha! Klinkt nu al superleuk :D Veel plezier!
BeantwoordenVerwijderenDat aankijken zal je wel blijven houden :-)
BeantwoordenVerwijderenGaijin's trekken altijd de aandacht one way or another :-)
gr
Marvin
Super leuk om je eerste indrukken te lezen, heel veel plezier daar! Ik ben benieuwd wat jullie nog voor een rariteiten uit die voedselautomaten trekken haha.. geniet ervan! Liefs xx
BeantwoordenVerwijderen